Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell! – A gyermekek testi és lelki szükségletei: Szakmai anyagok

Megrendelhető

A 2023. március 24-én megtartott dajka-műhelyében a dajka kompetenciák tükrében bepillanthattunk a résztvevők hétköznapjaiba és intézményeik teljesítményértékelési gyakorlatába, melyhez hathatós szakmai támogatást is nyújtottunk. A szakmai anyagokat azok számára ajánljuk, akik személyesen nem tudtak részt venni a műhelyfoglalkozáson.

Rendhagyó módon, a dajkák teljesítményértékelését is megsegítő tartalmak mentén kívántuk megközelíteni a dajkakompetenciákat. Interaktív módszerekkel tártuk és dolgoztuk fel a mindennapok során előforduló eseteket és lehetőségeket, megosztva egymás között a tapasztalatokat, a jól bevált gyakorlatokat, vagy éppen a nehézségeket.

A prezentációban található kérdések megválaszolása és a saját intézménybe zajló közös beszélgetés során olyan önértékelési módszer és technika megismerésére is nyílik lehetőség, melyek a mindennapi munka során egyrészt a gyermeki „tanulás” támogatását, a személyiségfejlesztést, másrészt az intézmény működési és teljesítményértékelési gyakorlatát is támogatják.

Amiről szó volt– Kérdések, amelyekre válaszokat kerestünk, találtunk:

  • A gyermekek testi és lelki szükségletei.
  • Melyek a dajka sajátos feladatai a gyermekek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében?
  • Milyen jó intézményi gyakorlatai vannak a táplálkozásnak, a pihenésnek és alvásnak, a tisztálkodásnak, valamint a mozgásigény megfelelő kielégítésének?
  • Milyen nehézségekbe ütközik/ütközhet a gyermekek testi szükségleteinek kielégítése, és mit tehetünk?
  • Észrevesszük-e a lelki problémával küzdő gyermeket?
  • Mi a teendőnk a gyermekek különböző lelki szükségleteinek kielégítése során? 
  • Milyen intézményi hagyományai vannak a dajkakompetenciák fejlesztésének?
  • Kell-e, és milyen mélységben kell a dajkának ismernie a jogszabályokat, és az intézmény belső szabályzatait (PP, SZMSZ, Házirend stb.)?
  • Hogyan tudja megsegíteni a dajka a gyermekek környezettudatos magatartásra nevelését?
  • Melyek a dajka legfontosabb személyes tulajdonságai?
  • Mire terjed ki a titoktartás?
  • Milyen teendői vannak a dajkáknak a vagyonbiztonság, valamint a munkavédelmi szabályok betartása területeken?
  • Kötelező-e a dajkák teljesítményértékelése?
  • További kérdések és felvetések megvitatása, megválaszolása, szakmai élmények és jó gyakorlatok megosztása

Akiknek ajánljuk:

  • Minden óvodai dajkának, hogy egy-egy intézményben „egy nyelven beszéljenek” a legfontosabb szakmai kérdésekről.
  • Azoknak a dajkáknak, akik szeretnék bővíteni szakmai ismereteiket, vagy megerősítést várnak.
  • Az intézményvezetőknek és óvodapedagógus kollégáknak egyrészt mert  megerősíti a dajkai munka pótolhatatlanságát, másrészt mert a pedagógiai munkát segítők teljesítményértékelésének kulcsszereplői, és nem utolsó sorban a feldolgozásra kerülő témákban tapasztalataik megosztásával támogathatja nevelőtestületét. 

A műhelyvezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, köznevelési szakértő, tanfelügyelő /minősítő tréner

A szakmai anyagok ára, (azok számára, akik nem tudtak részt venni a műhely-foglalkozáson):  3.500 Ft+Áfa, bruttó 4.445 Ft

  Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban - Szakmai Anyagok – Megrendelő lap (49,5 KiB, 81 hits)

Tartalom, melyet e-mail küldünk meg: 

  1. Dajkakompetenciák – A dajka sajátos feladata a gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében (PDF)
  2. Teljesítményértékelés – Dajka – Értékelő lap (Word)

ELŐZETES! Dajka- és Pedagógiai asszisztens-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának és a pedagógiai asszisztensnek a nyári óvodai életről feltétlenül tudnia kell!

Tervezett témák: 

  • A nyári óvodai élet előkészítése – Kompetenciák
  • “Hallod-e Rozika te…?” – Irány az OVI-MOZI!
  • Buborékfújás  mesterfokon

Választható időpontok: 

  • 2023.04.21., péntek 8:00-10:30 óráig, illetve
  • 2023.04.21., péntek 14:00-16:30 óráig