Pedagógiai asszisztens műhely I-II. a Mód-Szer-Tár-ban szakmai anyagai – Autista gyermek az óvodai csoportban

Megrendelhető

A Pedagógiai asszisztensek VIII. Országos Konferenciáján végzett előzetes igénymérés eredményeként – az elmúlt évhez hasonlóan – ismét az óvodai csoportba járó „más”, köztük az autista gyermekekkel való foglalkozás megsegítésére esett a kollégák választása. 

Az ország számos óvodájában pedagógiai asszisztensek is segítik a BTMN és SNI gyermekek integrációját, nevelését. Számukra a leggyakoribb kihívások között szerepel az autista gyermekek sikeres integrációjának szakszerű támogatása.

Autista gyermek az óvodai csoportban címmel egymást követő két pénteki napon (2025.03.28-án és 04.04-én) szerveztünk a pedagógiai asszisztens kollégák számára műhelyfoglalkozásokat. Meghívott előadónk Kovács Orsolya gyógypedagógus, aki sok éves óvodai múlttal rendelkező, és tapasztalt fejlesztő szakember. Az egymáshoz szorosan kapcsolódó, azonban külön-külön is jól értelmezhető műhelyfoglalkozások során (első alkalommal az elméleti háttérre, a másodikon pedig a gyakorlati megvalósításra fókuszálva) – elsősorban saját tapasztalataira és élményeire alapozva az alábbi tartalmak kibontására, és a résztvevők igényei szerint interaktív feldolgozására került sor:

    • a legszükségesebbnek elméleti háttér bemutatása,
    • milyen beavatkozási stratégiák közül választhatunk,
    • viselkedéstechnikák,
    • akadálymentes (protetikus) környezet kialakítása, biztosítása,
    • a pedagógiai asszisztens motivációja – Miért tegyem?
    • az autista gyermek jutalmazása,
    • az önállóság fejlesztésének lehetőségei,
    • a napirend fontossága,
    • a szociális készségek fejlesztésének lehetőségei,
    • a viselkedésszabályozó kártyák jelentősége, alkalmazása,
    • kommunikációs nehézségek.
  1. műhelyfoglalkozás: Autista gyermek az óvodai csoportban – fókuszban az elméleti háttér
  2. műhelyfoglalkozás: Autista gyermek az óvodai csoportban – fókuszban a gyakorlati megvalósítás 

Meggyőződésünk, hogy a „más” – köztük az autista – gyermekek integrálásának fontos feltétele, hogy az egy csoportban dolgozó, illetve a gyermek nevelésében részt vevő valamennyi felnőtt között intenzív együttműködés legyen: A megbeszélt szabályokat és alapelveket mindenki egységesen tartsa be és ugyanúgy hajtsa végre, a szükséges „segédeszközöket” pedig a nevelés minden területén egyaránt használják. Ezen alapelv érvényesítésében a pedagógiai asszisztenseknek is kiemelt szerepük és feladatuk van.

Ehhez kívánunk hathatós segítséget nyújtani a gyakorlati megvalósításokra fókuszáló műhelyfoglalkozásokon, ahol lehetőség nyílt a hozott gondok és problémák megbeszélésére is.

A foglalkozásokról videófelvétel készült, melyet a kapcsolódó prezentációkkal együtt otthon újra megnézhetők/hallgathatók , illetve lehetőség nyílik a tartalmak óvodapedagógusokkal és dajkákkal történő feldolgozására is.

Akiknek ajánljuk: óvodai pedagógiai asszisztensek, óvodapedagógusok 

Előadó: Kovács Orsolya gyógypedagógus

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

A műhelyfoglalkozások szakmai anyagai:

I. alkalom

  • A (gyógy)pedagógiai asszisztens szerepe a sajátos nevelési igényű és a „más” gyermekek nevelésében (prezentáció)
  • Autizmus
  • A műhelyfoglalkozásról készült videófelvétel

II. alkalom

  • Autista gyermek a csoportban – Intézményi gyakorlatok bemutatása (prezentáció)
  • A műhelyfoglalkozásról készült videófelvétel

A szakmai anyagok ára: 10.000 Ft+Áfa, bruttó 12.700 Ft

  Pedagógiai asszisztens műhely I-II. a Mód-Szer-Tár-ban szakmai anyagai – Megrendelő lap (51,0 KiB, 70 hits)

A szakmai ajánlat margójára: „Fontos tudni, hogy neki pont olyan nehéz veled élnie, mint neked vele. Sőt, neki talán nehezebb.”