Hasznos információs technológiák az óvodapedagógus kezében – 15 órás online tanfolyam

Képzés

Mini tanfolyamunk célja, hogy a mindenki számára elérhető digitális eszközök megismerésével megsegítse a mindennapi teendőket, valamint egy esetleges jövőbeli Home Office helyzetre felkészítse és támogassa az óvodapedagógusokat.

A COVID-19 sok tekintetben átírta az óvodák működési gyakorlatát és rendjét, és egyre valószínűbb, hogy több hónap telik még el a megszokott rend visszaállásáig. A kialakult bizonytalan helyzet okán – több más mellett – az óvodapedagógusnak is választ kell adnia arra a kérdésre, hogy akar-e 21. századi óvodapedagógus lenni?

Kérjük, hogy tekintse meg előadónk invitálóját a YouTube-on!

Vélemények a képzésről résztvevőinktől:

„Nagyon köszönöm a lehetőséget, életem eddigi egyik legjobb képzésében veszek részt! Nagyszerű az előadó, tudása magas szakmai színvonalat képvisel, de mégis meg tudja nekünk tanítani amire szükségünk van!!!” (P. Erzsébet, Sarkad)

„Úgy érem, hogy bátor, hatékony és lelkes használója leszek a tanultaknak, amivel a munkámat is még színesebbé és könnyebbé tudom ezek után tenni.” ( T. Anna, Budapest)

„A képzés online formája szokatlan volt, de a szakszerű útbaigazítás, és magyarázat miatt, nem okozott ez elakadást. Tudtam a tempót tartani, és még egymásnak is tudtunk segíteni a felmerülő nehézségek kapcsán, mely úgy vélem, a képzést vezető oktató rugalmasságát, együttműködését bizonyítja.” (B. Kati, Kapuvár)

„Mindenképpen hasznos volt a tanfolyam, mert az online kapcsolattartás (munkatárs, szülő, család) lehetőségeinek bővülését segítette elő.” (H. Erika, Miskolc)

„Nagyon tetszettek az átküldött tananyagok, még sosem tanultam ilyenből, egyszerűen követhetőek és lépésről lépésre vezetnek!!” (V. Berni, Vác)

„Szerintem a portfólióval kapcsolatos feladatok megoldásában is segítenek ezek az ismeretek.” (L. Mária, Budapest)

„A konzultációs lehetőség, személyes problémáink/nehézségeink megvitatására adott lehetőséget, mely a tisztánlátást adta egy-egy részterület megértéséhez.” (D. Kriszti, Veszprém)

„Köszönöm, hogy itt lehetek, nagyon profi az anyag, amiből tanulhattunk!!! Élveztem a feladatokat, szinte észrevétlenül épülnek be a gyakorlati tudnivalók!” (S. Csilla, Budapest)

„A kollektív feladatok, és diák készítése is újdonság volt számomra, nagyon motiváló lehet akár a kollégákkal is a tematikus tervekkel kapcsolatos közös munkák létrehozásánál !!!” (M. Dóri, Szentendre)

Az Online képzés menete:

  • Előadás gyakorlati bemutatóval – maximum 10 fő részvételével 4 óra tanóra időtartamban, Google Meet-ben.
  • Egyénileg, otthon, saját tempóban elvégzendő gyakorlati feladatok (11 óra). A gyakorlati feladatok lépésről lépésre történő leírással kerülnek kiadásra.
  • Egyéni konzultáció 2 alkalommal, alkalmanként 15 percben (igény szerint kérhető)
  • Folyamatos konzultációs lehetőség email-ben

Mini e-learning típusú tanfolyamunkon – a jelentkezők által kitöltött kérdőíveket figyelembe véve – az alábbi témakörökből válogatunk:

  • Kapcsolattartási formák
  • Online dokumentumok (Google eszközök)
    • Szöveges vagy táblázatos dokumentumok létrehozása, megosztása
    • Az elkészült dokumentumok szülőkkel vagy kollégákkal történő megosztása
    • Heti és napirend javaslatok
    • Heti nevelési és tanulási terv javaslatok szülőknek
    • Műveltségtartalmak megosztása (versek, színezők stb.)
    • Weboldal címek közzététele
  • Padlet (online faliújság) készítése
    • A Padlet virtuális fal, amire virtuális cetliket ragaszthatunk.
    • A cél függvényében különböző tanulási tervek készítésére alkalmas.
    • A virtuális cetli több lehetőséget nyújt, mint az igazi – például hozzáadhatunk videókat, képeket, és a cetlik névtelenül jelennek meg.
    • Csak a létrehozó, és azok, akikkel közvetlenül megosztja láthatják és írhatják.
    • Jelszóval védett, ezen belül is választhatunk – akik ismerik a jelszót: láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
    • Rejtett link: nem látható a keresőmotorok számára, de akik ismerik a linket láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
    • Nyilvános: látható a keresőmotorok számára, de még mindig dönthetünk róla, hogy milyen jogot adunk: láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
    • A „moderate post”-ot bejelölve elérhetjük, hogy a cetlik csak akkor kerüljenek a falra, ha a moderátor engedélyezi – ezzel is szűrhetjük a nem kívánt tartalmat.
    • A falat az összes cetlijével vagy cetlik nélkül másolhatjuk.
    • Stb.
  • Kérdőívek készítése (Google űrlap)
    • Létrehozás
    • Sablonok beállítása
    • Kérdések hozzáadása
    • Szekciók kialakítása
    • Visszacsatolás a szülőktől
    • Munkahelyi felmérés
  • Videók készítése és közzététele
    • Telefonnal video készítése (saját eszköz)
    • Videó feltöltése az internetre
    • Videó megosztása
    • Vers, mondóka, dalok feldolgozása – gyerekeknek
    • Óvodai élet megörökítése – gyerekekről
    • Kézműves tevékenység bemutatása
  • Videó szerkesztés
    • Videó részlet kivágása
    • Felirat hozzárendelése
  • Csevegő csoportok létrehozása (Messenger)
    • Személyek hozzáadása
    • Fájlok megosztása, mentése
    • Kapcsolattartás szülőkkel, kollégákkal
    • Dokumentumok megosztása
    • Fényképek megosztása, fogadása (pl. elkészült gyerekmunkákról)
  • Konzultációk tartása (Google Meet)
    • Megbeszélés létrehozása
    • Meghívó küldése
    • Beszélgetés felvétele
    • Családi beszélgetés
  • Fájlok online tárolása (Google Drive)
    • Nevelési-oktatási tartalmak fogadása, tárolása
  • Online Puzzle szerkesztő program 

Akiknek ajánljuk: Minden olyan óvodapedagógusnak és a pedagógiai munkájukat segítő kollégának, akik birtokolni, és magabiztosan használni is szeretnék munkájuk és magánéletük során a különböző információs technológiákat.

A résztvevők az alábbi tartalmat kapják meg elektronikus formában:

  • Az előadás prezentációját, valamint az előadáson bemutatott gyakorlati tartalmak részletes leírását. 
  • Gyakorlati feladatokat az érintett témakörökhöz, lépésről lépésre történő megoldási útmutatóval 

A tanfolyamhoz szükséges technikai feltételek: számítógép (laptop vagy asztali gép), Gmail e-mail cím (ingyenes), okos telefon.

A mini tanfolyam vezetője: Pasaréti Otília, aki az elmúlt évek során több, és nagyon sikeres informatikai képzést tartott a Mód-Szer-Tár szervezésében.

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

A képzés kimenetele: Egy – a gyakorlati feladatokból összeálló – portfólió.

Az online előadás időpontja: a jelentkezőkkel egyeztetett időpontban

A tanfolyam részvételi díja: 15.000 Ft + Áfa, bruttó 19.050 Ft/fő

  Információs technológiák az óvodapedagógus kezében - Jelentkezési lap (53,0 KiB, 389 hits)

Kérjük, hogy a jelentkezéssel egy időben – a tanfolyam tartalmainak pontosítását és az együttműködést segítendő – a linkre kattintva szíveskedjen kitölteni tájékozódó kérdőívünket: Mini online tanfolyam kérdőív

A képzés elvégzéséről igazolást állítunk ki, ezért az időtartama (15 óra) a 120 órás kötelező továbbképzésbe beszámítható.

Mini tanfolyamunk részben válasz kíván lenni az óvodán kívüli óvodai nevelés témában lefolytatott országos szintű Mód-Szer-Tár kutatás eredményeire, melynek során arra a kérdésre, hogy mivel lehetne a legjobban segíteni óvodabezárások idején az óvodapedagógusok online munkáját, az alábbiak szerint válaszoltak:

  • Több ingyenesen rendelkezésre bocsátott segédanyag (50%)
  • Bevált gyakorlatok bemutatása (45%)
  • Hasznos segédanyagokat tartalmazó webhelyek listája (37%)
  • Szakmai továbbképzések, rövid kurzusok (30%)
  • Az ötletek és a kihívások átbeszélése (24%)