TÉR-műhely sorozat a Mód-Szer-Tár-ban 2025-2026. – 1. foglalkozás: Tanuljunk az elmúlt év tapasztalataiból! – Amit a személyes teljesítménycélok teljesítésének folyamatos nyomon követéséről, ellenőrzéséről és értékelhetőségéről feltétlenül tudni kell! szakmai anyagai

Megrendelhető

A TÉR-műhely résztvevőinek ebben a nevelési évben is hathatós támogatást kívánunk nyújtani módszertani ajánlásokkal, segédletekkel és a jelenlévők intézményi gyakorlatainak megosztásával, ugyanakkor sort kerítünk a felmerülő kérdések és problémák megválaszolására, megvitatására.

A TÉR működtetése során gyakran kerülhetnek felszínre megválaszolásra váró kérdések, vagy éppen megoldhatatlannak látszó feladatok, ugyanakkor vannak, akik segítő szándékkal szívesen osztják meg tapasztalataikat az ország számos szegletéből résztvevő pedagógus társaikkal. A tervezett öt műhelyfoglalkozáson mind az értékelő, mind pedig az értékelésre kijelölt pedagógusokat hasznos információkkal, és a Mód-Szer-Tár-tól már megszokott gyakorlatias tartalmakkal várjuk.

Valamennyi műhelyfoglalkozáson áttekintjük az eljárásrend szerinti aktuális feladatokat.

A műhelyfoglalkozások előtt összegyűjtjük a résztvevők előzetes kérdéseit és felvetéseiket, hogy minél felkészültebben tudjuk megsegíteni az intézmények teljesítményértékelési munkáját.

A 2025. október 9-én megtartott első TÉR-műhelyfoglalkozás témája/területei, melyeket részletesen feldolgoztunk: 

  • Jogszabályváltozások – A TÉR intézményi szabályozása
    • Az OH által gondozott módszertani ajánlások változásainak bemutatása
    • Az intézményi szabályozás javasolt korrekciója, kötelező tartalmi elemek
  • Tanuljunk az elmúlt év tapasztalataiból! – Amit a személyes teljesítménycélok teljesítésének folyamatos nyomon követéséről, ellenőrzéséről és értékelhetőségéről feltétlenül tudni kell!
  • Intézményi gyakorlatok, kérdések, válaszok.

Az alábbi kérdésekre kerestük a válaszokat:

  • Szükség lehet-e az igazgató által elfogadott és az oviKRÉTA felületre már feltöltött személyes teljesítménycélok újbóli értelmezésére?
  • Valójában minden esetben célmeghatározásra került sor?
  • Miért elengedhetetlenül fontos a célok elérését alátámasztó és értékelhető mérföldkövek, értékelési pontok (sikerkritériumok) előzetes meghatározása?
  • Kit/kiket célszerű megbízni a személyes teljesítménycélok nyomon követésével, értékelésével?
  • Mikor adható a maximálisan elérhető 8 pont egy-egy személyes teljesítménycél értékelése során?
  • Segédanyag – Értékelő lap

Akiknek ajánljuk: Fenntartótól függetlenül óvodaigazgatóknak, helyetteseiknek, szakmai munkaközösségek vezetőinek, és az értékeléssel érintett óvodapedagógusoknak, akik nem tudtak online bekapcsolódni.

A műhelyfoglalkozás anyagait megrendelőkkel az alábbi tartalmakat osztjuk meg elektronikus formában:

  • a foglalkozás prezentációját,
  • az aktuális témához kapcsolódó segédanyagokat Word formátumban, valamint 
  • az adott műhelyfoglalkozáson készült videófelvételt

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

A szakmai anyagok ára: 6.000 Ft+Áfa, bruttó 7.620 Ft

  TÉR-műhely sorozat a Mód-Szer-Tár-ban – 1. foglalkozás szakmai anyagai - Megrendelő lap (24,5 KiB, 21 hits)

A szakmai ajánlat margójára: Aki megpróbál tökéletes lenni, az nem tud megbirkózni a feladat komplexitásával. Időnként bőségesen elegendő jó munkát végezni. (Edward de Bono)