A TÉR-műhely résztvevőinek ebben a nevelési évben is hathatós támogatást kívánunk nyújtani módszertani ajánlásokkal, segédletekkel és a jelenlévők intézményi gyakorlatainak megosztásával, ugyanakkor sort kerítünk a felmerülő kérdések és problémák megválaszolására, megvitatására.
A TÉR működtetése során gyakran kerülhetnek felszínre megválaszolásra váró kérdések, vagy éppen megoldhatatlannak látszó feladatok, ugyanakkor vannak, akik segítő szándékkal szívesen osztják meg tapasztalataikat az ország számos szegletéből résztvevő pedagógus társaikkal. A tervezett öt műhelyfoglalkozáson mind az értékelő, mind pedig az értékelésre kijelölt pedagógusokat hasznos információkkal, és a Mód-Szer-Tár-tól már megszokott gyakorlatias tartalmakkal várjuk.
Valamennyi műhelyfoglalkozáson áttekintjük az eljárásrend szerinti aktuális feladatokat.
A műhelyfoglalkozások előtt összegyűjtjük a résztvevők előzetes kérdéseit és felvetéseiket, hogy minél felkészültebben tudjuk megsegíteni az intézmények teljesítményértékelési munkáját.
A 2025. október 9-én megtartott első TÉR-műhelyfoglalkozás témája/területei, melyeket részletesen feldolgoztunk:
- Jogszabályváltozások – A TÉR intézményi szabályozása
- Az OH által gondozott módszertani ajánlások változásainak bemutatása
- Az intézményi szabályozás javasolt korrekciója, kötelező tartalmi elemek
- Tanuljunk az elmúlt év tapasztalataiból! – Amit a személyes teljesítménycélok teljesítésének folyamatos nyomon követéséről, ellenőrzéséről és értékelhetőségéről feltétlenül tudni kell!
- Intézményi gyakorlatok, kérdések, válaszok.
Az alábbi kérdésekre kerestük a válaszokat:
- Szükség lehet-e az igazgató által elfogadott és az oviKRÉTA felületre már feltöltött személyes teljesítménycélok újbóli értelmezésére?
- Valójában minden esetben célmeghatározásra került sor?
- Miért elengedhetetlenül fontos a célok elérését alátámasztó és értékelhető mérföldkövek, értékelési pontok (sikerkritériumok) előzetes meghatározása?
- Kit/kiket célszerű megbízni a személyes teljesítménycélok nyomon követésével, értékelésével?
- Mikor adható a maximálisan elérhető 8 pont egy-egy személyes teljesítménycél értékelése során?
- Segédanyag – Értékelő lap
Akiknek ajánljuk: Fenntartótól függetlenül óvodaigazgatóknak, helyetteseiknek, szakmai munkaközösségek vezetőinek, és az értékeléssel érintett óvodapedagógusoknak, akik nem tudtak online bekapcsolódni.
A műhelyfoglalkozás anyagait megrendelőkkel az alábbi tartalmakat osztjuk meg elektronikus formában:
- a foglalkozás prezentációját,
- az aktuális témához kapcsolódó segédanyagokat Word formátumban, valamint
- az adott műhelyfoglalkozáson készült videófelvételt
Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő
A szakmai anyagok ára: 6.000 Ft+Áfa, bruttó 7.620 Ft
TÉR-műhely sorozat a Mód-Szer-Tár-ban – 1. foglalkozás szakmai anyagai - Megrendelő lap (24,5 KiB, 21 hits)
A szakmai ajánlat margójára: Aki megpróbál tökéletes lenni, az nem tud megbirkózni a feladat komplexitásával. Időnként bőségesen elegendő jó munkát végezni. (Edward de Bono)
