Hogyan tovább a 2020-2021-es nevelési évben? – Információs technológiák az óvodapedagógus kezében – Mini tanfolyam online

Képzés

Mini tanfolyamunk célja, hogy a mindenki számára elérhető digitális eszközök megismerésével megsegítse a mindennapi teendőket, valamint egy esetleges jövőbeli Home Office helyzetre felkészítse és támogassa az óvodapedagógusokat.

A COVID-19 sok tekintetben átírta az óvodák működési gyakorlatát és rendjét, és egyre valószínűbb, hogy több hónap telik még el a megszokott rend visszaállásáig. A kialakult bizonytalan helyzet okán – több más mellett – az óvodapedagógusnak is választ kell adnia arra a kérdésre, hogy akar-e 21. századi óvodapedagógus lenni?

Kérjük, hogy tekintse meg előadónk invitálóját a YouTube-on!

Mini tanfolyamunk részben válasz kíván lenni az óvodán kívüli óvodai nevelés témában lefolytatott országos szintű Mód-Szer-Tár kutatás eredményeire, melynek során arra a kérdésre, hogy mivel lehetne a legjobban segíteni óvodabezárások idején az óvodapedagógusok online munkáját, az alábbiak szerint válaszoltak:

  • Több ingyenesen rendelkezésre bocsátott segédanyag (50%)
  • Bevált gyakorlatok bemutatása (45%)
  • Hasznos segédanyagokat tartalmazó webhelyek listája (37%)
  • Szakmai továbbképzések, rövid kurzusok (30%)
  • Az ötletek és a kihívások átbeszélése (24%)

Az Online képzés menete:

  • Előadás gyakorlati bemutatóval – maximum 10 fő részvételével 4 óra tanóra időtartamban, Zoom programban.
  • Egyénileg, otthon, saját tempóban elvégzendő gyakorlati feladatok (11 óra). A gyakorlati feladatok lépésről lépésre történő leírással kerülnek kiadásra.
  • Egyéni konzultáció 2 alkalommal, alkalmanként 15 percben (igény szerint kérhető)
  • Folyamatos konzultációs lehetőség email-ben

Képzés időtartama: 3 hetes intervallumban

A képzés kimenetele: Egy – a gyakorlati feladatokból összeálló – portfólió.

A képzések 2020. augusztus 31-étől, a jelentkezések függvényében folyamatosan indulnak.

Mini e-learning típusú tanfolyamunkon – a jelentkezők által kitöltött kérdőíveket figyelembe véve – az alábbi témakörökből válogatunk:

  • Kapcsolattartási formák
  • Online dokumentumok (Google eszközök)
    • Szöveges vagy táblázatos dokumentumok létrehozása, megosztása
    • Az elkészült dokumentumok szülőkkel vagy kollégákkal történő megosztása
    • Heti és napirend javaslatok
    • Heti nevelési és tanulási terv javaslatok szülőknek
    • Műveltségtartalmak megosztása (versek, színezők stb.)
    • Weboldal címek közzététele
  • Padlet (online faliújság) készítése
    • A Padlet virtuális fal, amire virtuális cetliket ragaszthatunk.
    • A cél függvényében különböző tanulási tervek készítésére alkalmas.
    • A virtuális cetli több lehetőséget nyújt, mint az igazi – például hozzáadhatunk videókat, képeket, és a cetlik névtelenül jelennek meg.
    • Csak a létrehozó, és azok, akikkel közvetlenül megosztja láthatják és írhatják.
    • Jelszóval védett, ezen belül is választhatunk – akik ismerik a jelszót: láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
    • Rejtett link: nem látható a keresőmotorok számára, de akik ismerik a linket láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
    • Nyilvános: látható a keresőmotorok számára, de még mindig dönthetünk róla, hogy milyen jogot adunk: láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
    • A “moderate post”-ot bejelölve elérhetjük, hogy a cetlik csak akkor kerüljenek a falra, ha a moderátor engedélyezi – ezzel is szűrhetjük a nem kívánt tartalmat.
    • A falat az összes cetlijével vagy cetlik nélkül másolhatjuk.
    • Stb.
  • Kérdőívek készítése (Google űrlap)
    • Létrehozás
    • Sablonok beállítása
    • Kérdések hozzáadása
    • Szekciók kialakítása
    • Visszacsatolás a szülőktől
    • Munkahelyi felmérés
  • Videók készítése és közzététele
    • Telefonnal video készítése (saját eszköz)
    • Videó feltöltése az internetre
    • Videó megosztása
    • Vers, mondóka, dalok feldolgozása – gyerekeknek
    • Óvodai élet megörökítése – gyerekekről
    • Kézműves tevékenység bemutatása
  • Videó szerkesztés
    • Videó részlet kivágása
    • Felirat hozzárendelése
  • Csevegő csoportok létrehozása (Messenger)
    • Személyek hozzáadása
    • Fájlok megosztása, mentése
    • Kapcsolattartás szülőkkel, kollégákkal
    • Dokumentumok megosztása
    • Fényképek megosztása, fogadása (pl. elkészült gyerekmunkákról)
  • Konzultációk tartása (Zoom)
    • Megbeszélés létrehozása
    • Meghívó küldése
    • Beszélgetés felvétele
    • Családi beszélgetés
  • Fájlok online tárolása (Google Drive)
    • Nevelési-oktatási tartalmak fogadása, tárolása
  • Online Puzzle szerkesztő program 

Akiknek ajánljuk: Minden olyan óvodapedagógusnak és a pedagógiai munkájukat segítő kollégának, akik birtokolni, és magabiztosan használni is szeretnék munkájuk és magánéletük során a különböző információs technológiákat.

A résztvevők az alábbi tartalmat kapják meg elektronikus formában:

  • Az előadás prezentációját, valamint az előadáson bemutatott gyakorlati tartalmak részletes leírását. 
  • Gyakorlati feladatokat az érintett témakörökhöz, lépésről lépésre történő megoldási útmutatóval 

A tanfolyamhoz szükséges technikai feltételek: számítógép (laptop vagy asztali gép), Gmail e-mail cím (ingyenes), okos telefon.

A mini tanfolyam vezetője: Pasaréti Otília, aki az elmúlt évek során több, és nagyon sikeres informatikai képzést tartott a Mód-Szer-Tár szervezésében.

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

A mini tanfolyam részvételi díja: 15.000 Ft + Áfa, bruttó 19.050 Ft/fő

  Információs technológiák az óvodapedagógus kezében (48,0 KiB)

Kérjük, hogy a jelentkezéssel egy időben – a tanfolyam tartalmainak pontosítását és az együttműködést segítendő – a linkre kattintva szíveskedjen kitölteni tájékozódó kérdőívünket: Mini online tanfolyam kérdőív

A képzés elvégzéséről igazolást állítunk ki, ezért az időtartama (15 óra) a 120 órás kötelező továbbképzésbe beszámítható.

A szakmai ajánlat margójára:

Az óvodán kívüli óvodai nevelés témában lefolytatott országos szintű Mód-Szer-Tár kutatás további legfontosabb eredményei:

  • Valamilyen szinten online nevelési-tanítási tapasztalattal a pedagógusoknak csak mindössze 21%- a rendelkezett
  • Leginkább kellemes csalódást a gyermekek/családok bevonódása (47%), az innováció (46%), és a rugalmasság (40%) okozta
  • Legnagyobb kihívást az érdektelenséget mutató családok (56%), a gyermekek fejlődésállapotának értékelése (39%), valamint a gyermekekkel való kommunikáció (34%) jelentette