Online konzultáció – Pedagógiai portfólió, Mesterpedagógus, valamint annak megújítását célzó minősítésre készülők számára a Mód-Szer-Tár-ban
Gyorsan röppent el a nyár mely sokak számára kevés pihenővel és a mindennapi kihívásoknak való megfeleléssel telt el, és közülük vannak, akik a kihívások mellett „Pedagógiai portfólió, vagy Mesterpályázatíró szorongással” is küzdenek.
Pedagógiai asszisztensek intenzív továbbképzése a Mód-Szer-Tár-ban
Pedagógiai asszisztensi továbbképzésünk kiemelt célja a nevelési és gondozási feladatok ellátását segítő kollégák szakmai, módszertani és mentális megsegítése, hogy minél magabiztosabban tudjanak reagálni a mindennapi kihívásokra.
Pedagógiai asszisztensek VIII. Országos Konferenciája a Mód-Szer-Tár-ban
A konferencia résztvevői tájékoztatást kapnak a legfrissebb jogszabályi változásokról, ezt követően pedig neves szakemberek tolmácsolásában egy olyan fontos területre hívjuk fel a figyelmet, melynek fejlesztésében kulcsszerepet vállalhatnak és végezhetnek a pedagógiai munkát segítő asszisztensek.
„Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” – XI. Országos Dajka-konferencia a Mód-Szer-Tár-ban
Ismét személyesen találkozhatnak az ország dajkái! A minden bizonnyal érdeklődésre számot tartó szakmai tartalmakon túl ezúttal sem maradhat el a humor.
Dokumentum minták – A közalkalmazott pedagógusok és a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak tájékoztatása a köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyba kerülésről
A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 157. §-ának (3) bekezdésében foglaltak szerint a törvény rendelkezései által érintettet közalkalmazottakat 2023. szeptember 15-ig tájékoztatni kell a jogviszony 2024. január 1-jén bekövetkező átalakulásáról. Tájékoztató tartalmaink (sablonjaink) ehhez nyújtanak segítséget az óvodák intézményvezetői számára.
Országos Óvodapedagógiai online évindító a Mód-Szer-Tár-ban –2023/2024. szakmai anyagai
Online évindító találkozónk fókuszában a jogszabályi változások, és azok az óvodák működését és Munkatervét befolyásoló tartalmai, valamint az együttnevelés minőségét és eredményességét meghatározó legfontosabb tényezők állnak.
Mesterpedagógus, valamint annak megújítását célzó minősítésre készülők műhelyfoglalkozások szakmai anyagai
Hogy a 2023-2024. nevelési/tanév nyitányát ne a „pályázatíró szorongás” uralja, még a nyár derekán hathatós támogatást kívánunk nyújtani a Mesterpedagógus pályázat írásában első ízben, vagy már a megújításában érintettek számára.
DIFER – Megfigyelés vagy mérés? Ismerkedés a DIFER (Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer) mérőeszköz csomaggal, a 7+2 képességterület tesztjeivel
Ismerkedés a DIFER (Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer) mérőeszköz csomaggal, a 7+2 képességterület tesztjeivel – Hogyan hasznosíthatjuk a mérés eredményeit?
Mesterpedagógus, valamint annak megújítását célzó minősítésre készülők műhelyfoglalkozása a Mód-Szer-Tár-ban
Hogy a 2023-2024. nevelési/tanév nyitányát ne a „pályázatíró szorongás” uralja, még a nyár derekán hathatós támogatást kívánunk nyújtani a Mesterpedagógus pályázat írásában első ízben, vagy már a megújításában érintettek számára.
Óvodai éves munkaterv az elvárásoknak megfelelő törvényi és szakmai környezetben a 2023/2024-es nevelési évre
Segédanyag csomag óvodák részére a kötelező és a Mód-Szer-Tár által javasolt szakmai tartalmakkal, az óvodákkal szemben megfogalmazott jogszabályi és tartalmi elvárások tükrében.
Óvodai csoportnaplót kiegészítő szülői nyilatkozatok – Az óvodai csoportnapló melléklete
Önálló dokumentumminták, melyek bármely óvodai csoportnapló mellékletét képezhetik.
Óvodai csoportnapló a szakmai elvárások szerint magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára
A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum Pdf formátumban a 2023/2024-es nevelési évre.
Mesterpedagógus pályázat megújítása – Mesterműhely foglalkozás szakmai anyagai
Hogy a nyár ne „pályázatíró szorongással”, hanem többnyire pihenéssel teljen, és az újabb Mesterpályázathoz szükséges érdemi tartalmak egyeztetésére még ebben a nevelési/tanévben sor kerülhessen, hathatós támogatást kívánunk nyújtani a Mesterpedagógus pályázat megújításában érintettek számára.
Óvodai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében (javasolt segédanyag sablon csomagok óvodapedagógusok és fejlesztő szakemberek részére) – a 2022/2023. nevelési évre aktualizáltan –
Az évente kötelezően értékelendő szempontokon és a kapcsolódó elvárásokon túl a beszámoló sabloncsomag tartalmazza a nevelési év aktuálitásait, így az energiaválsághoz kötődő pedagógiai feladatok értékelési szempontjait is.
Általános iskola és alapfokú művészeti iskola éves beszámolója/értékelése a jogszabályi elvárások tükrében – a 2022/2023. tanévre aktualizáltan
Javasolt segédanyag sablon az éves beszámoló/értékelés elkészítéséhez általános iskolák, valamint alapfokú művészeti iskolák részére
Amit az óvodai dajkának és a pedagógiai asszisztensnek a nyári óvodai életről feltétlenül tudni kell! – Dajka – és Pedagógiai asszisztens-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban szakmai anyagai
Az áprilisi szakmai műhely középpontjában a gyermeki szükségletek, valamint az intézményi igények és lehetőségek függvényében a pedagógiai munkát segítők speciálisan nyári teendőit tekintettük át oly módon, hogy közben bővülhettek ismereteik, és fejlődhettek a pedagógiai feladatok ellátásához szükséges kompetenciák.
Óvodatitkár-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – „Nem a kihívás határozza meg kik vagyunk és mivé leszünk, hanem az a mód ahogy szembenézünk a kihívásokkal.”
A stressz sajnos az óvodatitkárok számára is a mindennapok elkerülhetetlen velejárója, de ha túl sokat stresszelünk, az hatással lehet a hangulatunkra, a munkánkra, a kapcsolatokra, és még a testünk működésére is…
Óvodai felvételi előjegyzési napló pdf formátumban
Az Óvodai felvételi előjegyzési napló tartalmi és formai összeállítása során a GDPR-elvárásoknak való megfelelésen túl arra törekedtünk, hogy a gyermeke felvételét kérő szülőktől minden olyan adat beszerzésre és rögzítésre kerüljön, melyekre a felvételt követően is szüksége lesz az óvodának.
Óvodai felvételi és mulasztási napló pdf formátumban
Az óvodavezetők álma, hogy esténként nyugodtan tudják lehajtani a fejüket, rémálma pedig – többek között – a kötelező dokumentumok, köztük a pénzügyi dokumentumnak is számító felvételi és mulasztási napló tartalmi és formai megfelelőségének és naprakészségének biztosítása.
Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell! – A gyermekek testi és lelki szükségletei: Szakmai anyagok
A 2023. március 24-én megtartott dajka-műhelyében a dajka kompetenciák tükrében bepillanthattunk a résztvevők hétköznapjaiba és intézményeik teljesítményértékelési gyakorlatába, melyhez hathatós szakmai támogatást is nyújtottunk. A szakmai anyagokat azok számára ajánljuk, akik személyesen nem tudtak részt venni a műhelyfoglalkozáson.
„Maradj talpon! – MENTÁLNAP az óvodavezetők és munkatársaik lelki egészségének védelmében
Milyen technikákkal előzheti meg az intézményvezető saját és munkatársainak lelki sérüléseit? Erre, és hasonló kérdésekre is választ ad a Mód-Szer-Tár mentálhigiénés szakembere Kissné Dr. Korbuly Katalin, és azoknak a munkalapoknak az ,,üzenetei”, amelyeket a résztvevők a helyszínen alkalmaznak.
Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok – „Az lehet sikeres, aki tesz is valamit, mialatt a sikerre vár.” – Óvodavezetők online szakmai műhelye 1. szakmai anyagai megrendelhetők
A résztvevők átfogó, és az összefüggéseket is bemutató képet kaptak a legfontosabb pedagógiai és tanügyigazgatási dokumentumok jogszabályi és szakmai elvárásairól, a felülvizsgálat és módosítás lehetőségeiről.
Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat óvodák számára
Az intézmény értékelési rendszerének működtetésére alapozottan – a nevelési évre vonatkozóan – a pedagógus illetményét a besorolási illetményétől eltérően is megállapíthatja a munkáltató.
Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat óvodák számára
Az intézmény értékelési rendszerének működtetésére alapozottan – a nevelési évre vonatkozóan – a pedagógus illetményét a besorolási illetményétől eltérően is megállapíthatja a munkáltató.
Amit a gyermekvédelemről feltétlenül tudni kell! – Gyermekvédelmi műhely a Mód-Szer-Tárban – Online műhely szakmai anyagai
Interaktív műhelyünkben az óvodákat érintő legfrissebb jogszabályi változások mellett a mindennapi feladatellátást segíthető területek bemutatására, és a résztvevők által hozott aktuális problémák megvitatására került sor.
Pedagógus önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig a 2022. január 1-től hatályos Összevont önértékelési Kézikönyv alapján
Segédanyag csomagjaink tartalmazzák a változásokat, az újdonságokat.
INTÉZMÉNYI önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig a 2022. január 1-től hatályos Összevont önértékelési Kézikönyv alapján
Segédanyag csomagjaink tartalmazzák a változásokat, az újdonságokat.
Vezetői önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig a 2022. január 1-től hatályos Összevont önértékelési Kézikönyv alapján
Segédanyag csomagjaink tartalmazzák a változásokat, az újdonságokat.
Az óvodák bérköltségeit érintő jogszabályváltozások – 2022. január
Az összefoglaló és az aktuális bértáblák ingyenesen letölthetők pdf formátumban.
Óvodai pedagógiai program beválását és hatékonyságát befolyásoló tényezők vizsgálata
A mérés célja, hogy az óvodapedagógusok értékeljék a pedagógiai program koncepcióinak gyakorlati megvalósulását befolyásoló legfontosabb tényezőket.
A 2022. évi országos pedagógiai-szakmai ellenőrzések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyv (hetedik kiadás) elérhető az Oktatási Hivatal honlapján
A 2022. évi országos pedagógiai-szakmai ellenőrzések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyvben (hetedik kiadás) minden egyes értékelési terület végén az adott területet lefedő, a szempontok alapján meghatározott, értékelendő tevékenységek is megjelennek.
A 2022. évi önértékelések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyv (hatodik kiadás) elérhető az Oktatási Hivatal honlapján
A 2022. évi önértékelések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyvben (hatodik kiadás) minden egyes értékelési terület végén az adott területet lefedő, a szempontok alapján meghatározott, értékelendő tevékenységek is megjelennek.
Dajka-műhely a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell! – Szakmai anyagai megrendelhetők
A pandémia miatt “Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” nagylétszámú konferenciánk helyett online beszélgethettek a Dajka-műhely résztvevői, a mindennapi munkájukat támogató tartalmakkal bővíthették ismereteiket, választ kaphattak kérdéseikre, és online beszélgethettek hasonló cipőben járó kollégáikkal.
Segédanyag csomag a Mester- és Kutatóprogram megvalósításával kapcsolatos intézményvezetői vagy fenntartói feladatokhoz
A pedagógiai gyakorlat megújításával, fejlesztésével, új eredmények és módszerek megosztásával számos intézményben Mester vagy Kutatóprogram megvalósításával vesznek részt kollégák a pedagógusok támogatásában. Segédanyag csomagunk ezen programok jogszabályi elvárásoknak megfelelő nyomon követését és dokumentálását hivatott hatékonyan támogatni.
Biztosan kezdek, mert már tudom – Fejlettségi szintmérő feladatgyűjtemény iskolába készülőknek – Nyomtatható formátumban
A feladatgyűjtemény iskolába készülő óvodás gyermekek számára készült, mely az óvodában és a családban egyaránt alkalmazható, és hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő tanévben magabiztos első osztályos gyermekek kezdjék meg iskolai tanulmányaikat.
Adaptálható Hőségriadó Terv óvodák számára
A gyermekek és a dolgozók egészségvédelme érdekében a hőhullámok idején kiemelt jelentőségű a gyors és összehangolt cselekvés. Ez is indokolja, hogy az óvoda valamennyi dolgozója és az óvodahasználó szülők egységes elvek mentén legyenek felkészültek a hőséghelyzet hatékony és komplex kezelése terén.
Egységes és biztonságos digitális tér kialakítása az óvodában, hogy “egy nyelven beszéljünk”
A Google Meet díjmentes használattal lehet az óvoda belső és külső partnereinek kommunikációs csatornája, ahova közvetlenül a Gmailből lehet bekapcsolódni.
Új! Aktuális! Hatályos! – Módszertani ajánlás óvodapedagógiai szakmai vélemény elkészítéséhez a tankötelezettség megkezdésének vagy további egy évig történő halasztásának megalapozott döntéséhez a szülők és az Oktatási Hivatal számára – Fejlődés mutató összesítő adatlap
Módszertani ajánlásunkkal segíteni kívánjuk a tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos jogszabályok megfelelő értelmezését és intézményi gyakorlatát.
ÚJ Fejlődési napló – Az óvodás gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció – Megrendelhető a Fejlődési napló I., II., III., IV.
Az óvodák igényeire alapozottan készült kötelezően vezetendő dokumentumok mindegyike összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, valamint a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben megfogalmazott elvárásokkal. Az új Fejlődési naplóban a dokumentálás egyszerű és átlátható.
Hasznos információs technológiák az óvodapedagógus kezében – 15 órás online tanfolyam
Mini tanfolyamunk célja, hogy a mindenki számára elérhető digitális eszközök megismerésével megsegítse a mindennapi teendőket, valamint egy esetleges jövőbeli Home Office helyzetre felkészítse és támogassa az óvodapedagógusokat.
Óvodán kívüli óvodai nevelés megszervezése a koronavírus- járvány idején – Adaptálható – Általános tájékoztató – Ingyenesen letölthető szakmai anyag óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak, családoknak
A segítő szándék őszinte erejével ajánlunk fel módszertani kiadványunkat a koronavírus-járvány miatt Home Office üzemmódban működő hazai és határon túli magyar óvodapedagógusok számára.
Hasznos praktikák a Mód-Szer-Tár-ból 2. – Fejlődés mutató összesítő adatlap – A gyermeki fejlődés állapotáról az óvoda által vezetett kötelező dokumentum (Fejlődési napló) javasolt melléklete
Célszerű-e az óvoda által vezetett Fejlődési napló átadása a szülő számára összegző értékelés nélkül? Szükség esetén, utólag tudja-e bizonyítani a pedagógus, hogy adott esetben egy „X” jelzés pontosan milyen tartalmakat takart a gyermek erőssége – fejleszthetősége, okok, javasolt módszerek és eljárások, az óvoda és a család feladatai stb. vonatkozásában?
SOS pedagógus önértékelés – törvényesen, praktikusan – Amit az önértékelésről tudni kell!
Sürgető a feladat annál is inkább, mivel (öt évente egy alkalommal) a 2015-2016. nevelési/tanévben foglalkoztatott és jelenleg is alkalmazott pedagógusok önértékelését legkésőbb a jelen, 2019-2020. nevelési/tanév végéig el kellett végezni.
Óvodai Házirend – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum
A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.
Útmutatók a 2020. évi minősítési eljárásban résztvevő pedagógusok számára
A 2020. évi Pedagógus I., valamint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítő vizsgára, illetve minősítési eljárásra való felkészülésben az „Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez” című dokumentum, az Útmutató hatodik változata nyújt segítséget.
Óvodai SzMSz – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum
A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.
Kötelező dokumentációs tartalmak a bölcsődében I. – Megrendelhető dokumentumminták
Első bölcsődei dokumentum csomagunk adaptálható mintákat tartalmaz a bölcsődei felvételhez, a jelenlét/hiányzás vezetéséhez, valamint az étkeztetés igénybevételének jogszerű dokumentálásához.
Óvodai felvételi előjegyzési napló megrendelhető pdf formátumban
Az Óvodai felvételi előjegyzési napló tartalmi és formai összeállítása során a GDPR-elvárásoknak való megfelelésen túl arra törekedtünk, hogy a gyermeke felvételét kérő szülőktől minden olyan adat beszerzésre és rögzítésre kerüljön, melyekre a felvételt követően is szüksége lesz az óvodának.
Óvodai felvételi és mulasztási napló pdf formátumban megrendelhető
Az óvodavezetők álma, hogy esténként nyugodtan tudják lehajtani a fejüket, rémálma pedig – többek között – a kötelező dokumentumok, köztük a pénzügyi dokumentumnak is számító felvételi és mulasztási napló tartalmi és formai megfelelőségének és naprakészségének biztosítása.
Adatvédelmi tisztviselői feladatok ellátása – Szolgáltatás biztosítása a MÓD-SZER-TÁR-ból
Szolgáltatási szerződés keretében a MÓD-SZER-TÁR óvodákban vállalja adatvédelmi tisztviselői (Data Protection Officer, DPO) pozíció betöltését!
Önértékelési kézikönyvek
Az egységes intézményi önértékelést az Oktatási Hivatal által kidolgozott és az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott standardok szerint kell lefolytatni.
Óvodai GDPR (adatvédelmi-adatkezelési) csomag a MÓD-SZER-TÁR-tól
Szakmai csomagunk célja, hogy gyakorlati, naprakész segítséget nyújtsunk az intézményeknek az adatvédelmi-adatkezelési elvárásoknak történő megfeleléshez.
Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja – nyomtatott változatban
Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet legutóbbi módosítása a Magyar Közlöny 2018. évi 118. számában jelent meg, azonban a közlöny, vagy az alapprogram elektronikus változata nem egykönnyen érhető el minden óvodapedagógus Kolléga számára.
Vezetői pályázat elkészítése összhangban a köznevelési és közoktatási intézményekkel szembeni elvárásokkal című szakmai napunk anyagai
(Vezetői csomag) megrendelhetők.
A program 2018. február 16-án került megrendezésre. A szakmai anyagokat azoknak ajánljuk, akik nem tudtak személyesen részt venni a programon.
Öröm Bödön, MéregZsák és Bánat Kanna: a MÓD-SZER-TÁR legújabb módszertani eszközei óvodák és családok számára
A mindennapi sikeres nevelés szolgálatában pedagógusoknak és szülőknek.
Óvodai éves tanulási terv készítésének egy alternatív lehetősége
– Éves tematikus terv gyűjtemény vegyes óvodai csoport számára
“Az én dajka nénim” Országos rajzpályázatunk
Az alkotások megtekinthetők:
https://www.facebook.com/azendajkanenim
Amit a gyakornoknak és a mentornak tudnia kell – Adaptálható GYAKORNOKI SZABÁLYZAT óvodák és iskolák számára
A gyakornoki szabályzat nem tartozik az intézmények kötelező szabályozó dokumentumai közé, azonban a gyakornoki rendszer megfelelő működtetése szempontjából fontos, hogy az érintettek „egy nyelven beszéljenek”, és a helyi szabályozásnak megfelelően cselekedjenek.