Aktuális

Mód-Szer-Tár Műhely Sárosdon – Az eredményes családi beszélgetés “titkai”

A család-óvoda kapcsolatát szinte valamennyi nevelőtestület pozitívan értékeli, hiszen számos olyan programon vehetnek és vesznek részt a szülők is, amelyek valamilyen ünnephez, jeles naphoz, vagy egyéb óvodát érintő eseményhez köthetők. 

TOVÁBB>>

Mód-Szer-Tár Műhely Balatonszemesen – Az eredményes családi beszélgetés “titkai”

A család-óvoda kapcsolatát szinte valamennyi nevelőtestület pozitívan értékeli, hiszen számos olyan programon vehetnek és vesznek részt a szülők is, amelyek valamilyen ünnephez, jeles naphoz, vagy egyéb óvodát érintő eseményhez köthetők. 

TOVÁBB>>

Bölcsőde az óvodában – Többcélú intézmények II. Országos Konferenciája a Mód-Szer-Tár-ban

A konferencia célja: szakmai segítségnyújtás az óvodákban működő bölcsődék vezetőinek, kisgyermeknevelőinek és fenntartóinak

TOVÁBB>>

Pedagógiai munkát segítő dajkák és pedagógiai asszisztensek IV. szakmai konferenciája Nyíregyházán

Az óvodapedagógusok mellett a dajka és a pedagógiai asszisztens az, aki jelen van egy óvodai csoport életében és Ők azok a pedagógiai munkát közvetlenül segítő kollégák, akik ismerik a gyerekeket, a szülőket, akik betekintést nyerhetnek a szokásaikba,

TOVÁBB>>

SOS pedagógus önértékelés – törvényesen, praktikusan – Amit az önértékelésről tudni kell!

Sürgető a feladat annál is inkább, mivel (öt évente egy alkalommal) a 2015-2016. nevelési/tanévben foglalkoztatott és jelenleg is alkalmazott pedagógusok önértékelését legkésőbb a jelen, 2019-2020. nevelési/tanév végéig el kellett végezni.

TOVÁBB>>

Pedagógiai asszisztensek VI. Országos Konferenciája a Mód-Szer-Tár-ban

Egyre több óvoda belső igénye, hogy a pedagógiai munkát segítő kollégák – köztük a pedagógiai asszisztensek is – folyamatosan bővítsék és ápolják szakmai kapcsolataikat, ismereteiket.

TOVÁBB>>

„Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” – IX. Országos Dajka-konferencia a Mód-Szer-Tár-ban

Az immár 10 éve motiváló Mód-Szer-Tár szakértői büszkék arra, hogy az ország számos óvodájában EZ A NAP AZ ÓVODAI DAJKÁK NAPJA.

TOVÁBB>>

Óvodai Házirend – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum

A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.

TOVÁBB>>

Útmutatók a 2020. évi minősítési eljárásban résztvevő pedagógusok számára

A 2020. évi Pedagógus I., valamint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítő vizsgára, illetve minősítési eljárásra való felkészülésben az „Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez” című dokumentum, az Útmutató hatodik változata nyújt segítséget.

TOVÁBB>>

Óvodai éves munkaterv az elvárásoknak megfelelő törvényi és szakmai környezetben

Segédanyag csomag óvodák részére javasolt szakmai tartalmakkal, az óvodákkal szemben megfogalmazott általános és intézmény specifikus elvárások tükrében.

TOVÁBB>>

„Portfólió-barát” óvodai csoportnapló magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára

A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum PDF formátumban

TOVÁBB>>

„Téma/Projekt-barát” óvodai csoportnapló magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára

A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum PDF formátumban.

TOVÁBB>>

Óvodai SzMSz – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum

A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.

TOVÁBB>>

Kötelező dokumentációs tartalmak a bölcsődében I. – Megrendelhető dokumentumminták

Első bölcsődei dokumentum csomagunk adaptálható mintákat tartalmaz a bölcsődei felvételhez, a jelenlét/hiányzás vezetéséhez, valamint az étkeztetés igénybevételének jogszerű dokumentálásához.

TOVÁBB>>

Tájékoztató segédanyag bölcsőde és mini bölcsőde létesítéséhez – Jogszabálygyűjtemény

Szakmai segítségnyújtás bölcsőde és mini bölcsőde létesítéséhez fenntartók és leendő működtetők számára.

TOVÁBB>>

Óvodai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében (javasolt segédanyag sablon csomag)

Azon túlmenően, hogy a fenntartó évenként legfeljebb egy alkalommal kötelezheti az intézményvezetőt arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon, a vezetői és az intézményi önértékelés, valamint a külső szakmai/tanfelügyeleti ellenőrzés során az egymást követő 2 nevelési év munkaterve és éves beszámolója is a dokumentum elemzés részét képezi.

TOVÁBB>>

Általános iskolai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében

Javasolt segédanyag sablon éves beszámoló/értékelés elkészítéséhez az általános iskolák részére.

TOVÁBB>>

Alapfokú művészeti iskola éves beszámolója/értékelése a jogszabályi elvárások tükrében

Javasolt segédanyag sablon az éves beszámoló/értékelés elkészítéséhez alapfokú művészeti iskolák részére.

TOVÁBB>>

Óvodai felvételi előjegyzési napló megrendelhető pdf formátumban

Az Óvodai felvételi előjegyzési napló tartalmi és formai összeállítása során a GDPR-elvárásoknak való megfelelésen túl arra törekedtünk, hogy a gyermeke felvételét kérő szülőktől minden olyan adat beszerzésre és rögzítésre kerüljön, melyekre a felvételt követően is szüksége lesz az óvodának.

TOVÁBB>>

Óvodai felvételi és mulasztási napló pdf formátumban megrendelhető

Az óvodavezetők álma, hogy esténként nyugodtan tudják lehajtani a fejüket, rémálma pedig – többek között – a kötelező dokumentumok, köztük a pénzügyi dokumentumnak is számító felvételi és mulasztási napló tartalmi és formai megfelelőségének és naprakészségének biztosítása.

TOVÁBB>>

Adatvédelmi tisztviselői feladatok ellátása – Szolgáltatás biztosítása a MÓD-SZER-TÁR-ból

Szolgáltatási szerződés keretében a MÓD-SZER-TÁR óvodákban vállalja adatvédelmi tisztviselői (Data Protection Officer, DPO) pozíció betöltését!

TOVÁBB>>

Önértékelési kézikönyvek

Az egységes intézményi önértékelést az Oktatási Hivatal által kidolgozott és az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott standardok szerint kell lefolytatni.

TOVÁBB>>

Tanfelügyeleti kézikönyvek

Országos pedagógiai-szakmai ellenőrzést (tanfelügyelet) legalább ötévente egyszer el kell végezni, fenntartótól és intézménytípustól függetlenül minden köznevelési intézményben. Az ellenőrzés feladata és célja, hogy a pedagógusok, az intézményvezetők, valamint az intézmények értékelésén keresztül támogassa a nevelési-oktatási intézmények szakmai fejlődését.

TOVÁBB>>

Vezetői pályázat elkészítése – összhangban a köznevelési és közoktatási intézményekkel szembeni elvárásokkal

Szakmai napunkon hathatós támogatást kívánunk nyújtani a közoktatás bármely intézménytípusában vezetői feladatot vállalni kívánó pedagógus kollégának.

TOVÁBB>>

Óvodai GDPR (adatvédelmi-adatkezelési) csomag a MÓD-SZER-TÁR-tól

Szakmai csomagunk célja, hogy gyakorlati, naprakész segítséget nyújtsunk az intézményeknek az adatvédelmi-adatkezelési elvárásoknak történő megfeleléshez.

TOVÁBB>>

Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja – nyomtatott változatban

Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet legutóbbi módosítása a Magyar Közlöny 2018. évi 118. számában jelent meg, azonban a közlöny, vagy az alapprogram elektronikus változata nem egykönnyen érhető el minden óvodapedagógus Kolléga számára.

TOVÁBB>>

Fejlődési napló I. II. III. – Az óvodás gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció

Az óvodák igényeire alapozottan készült kötelezően vezetendő dokumentumok mindegyike összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, valamint a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben megfogalmazott elvárásokkal.

TOVÁBB>>

Vezetői pályázat elkészítése összhangban a köznevelési és közoktatási intézményekkel szembeni elvárásokkal című szakmai napunk anyagai

(Vezetői csomag) megrendelhetők.

A program 2018. február 16-án került megrendezésre. A szakmai anyagokat azoknak ajánljuk, akik nem tudtak személyesen részt venni a programon.

TOVÁBB>>

Minőséggondozó Kézikönyv – Öt évre szóló Önértékelési Program – Adaptálható segédanyag

Az intézmények kötelező dokumentumainak köre 2015-től bővült az Önértékelési programmal, azonban az alapul szolgáló önértékelési kézikönyvek változása miatt több ponton is szükségessé vált a módosítás.

TOVÁBB>>

INTÉZMÉNYI önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig

Segédanyag csomagjaink az aktuális Önértékelési kézikönyv alapján készültek

TOVÁBB>>

VEZETŐI önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig

Segédanyag csomagjaink az aktuális Önértékelési kézikönyv alapján készültek

TOVÁBB>>

PEDAGÓGUS önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig

Segédanyag csomagjaink az aktuális Önértékelési kézikönyv alapján készültek

TOVÁBB>>

Öröm Bödön, MéregZsák és Bánat Kanna: a MÓD-SZER-TÁR legújabb módszertani eszközei óvodák és családok számára

A mindennapi sikeres nevelés szolgálatában pedagógusoknak és szülőknek.

TOVÁBB>>

Értékelési (teljesítményértékelési) szabályzat óvodák számára

A pedagógusok differenciált illetményezésének 2017. szeptember 1-től kötelező szabályzata

TOVÁBB>>

Óvodai éves tanulási terv készítésének egy alternatív lehetősége

– Éves tematikus terv gyűjtemény vegyes óvodai csoport számára  

TOVÁBB>>

“Az én dajka nénim” Országos rajzpályázatunk

Az alkotások megtekinthetők:

https://www.facebook.com/azendajkanenim

TOVÁBB>>

Amit a gyakornoknak és a mentornak tudnia kell – Adaptálható GYAKORNOKI SZABÁLYZAT óvodák és iskolák számára

A gyakornoki szabályzat nem tartozik az intézmények kötelező szabályozó dokumentumai közé, azonban a gyakornoki rendszer megfelelő működtetése szempontjából fontos, hogy az érintettek „egy nyelven beszéljenek”, és a helyi szabályozásnak megfelelően cselekedjenek.

TOVÁBB>>

Vélemény, hozzászólás