Óvodavezetők online szakmai műhelye 2. – A pedagógiai munka ellenőrzése, értékelése – „Új szelek fújnak!”
A műhelyfoglalkozás résztvevői a témát bemutató előadást követően arról beszélgetnek és osztják meg egymással tapasztalataikat, hogy intézményükben milyen – jogszabályokkal is alátámasztott – gyakorlata van a pedagógiai munka, illetve a pedagógusok ellenőrzésének és értékelésének.
Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok – „Az lehet sikeres, aki tesz is valamit, mialatt a sikerre vár.” – Óvodavezetők online szakmai műhelye 1. szakmai anyagai megrendelhetők
A résztvevők átfogó, és az összefüggéseket is bemutató képet kaptak a legfontosabb pedagógiai és tanügyigazgatási dokumentumok jogszabályi és szakmai elvárásairól, a felülvizsgálat és módosítás lehetőségeiről.
„Az óvodavezető jobb keze az Óvodatitkár” – Óvodatitkárok VI. Országos Konferenciája a Mód-Szer-Tár-ban
Tisztelettel és szeretettel hívjuk és várjuk szakmai konferenciánkra, melyen aktuális témákkal kívánunk segítséget nyújtani óvodatitkároknak és az óvodák vezetőinek.
Vezetői pályázat elkészítését támogató előadás és konzultáció a Mód-Szer-Tár-ban – „A mi feladatunk nem az, hogy megjósoljuk a jövőt, hanem hogy felkészüljünk rá.”
Szakmai programunkon hathatós támogatást kívánunk nyújtani a közoktatás bármely intézménytípusában első ízben, vagy újra pályázóként, vagy nyilvános pályázati kiírás nélkül vezetői feladatot vállalni szándékozó pedagógus kollégák számára.
Óvodavezetők online szakmai műhelye a Mód-Szer-Tár-ban – „A vezetés szenvedély, hogy valami mást, valami újat alkoss másokkal.”
A műhelyfoglalkozásokkal célunk, hogy az óvodavezetőket érintő kihívások mentén az „egy cipőben járók” közös együttlétével és együtt gondolkodásával a résztvevők számára kézzelfogható eredményeket is generáljunk.
Pedagógiai portfólió és Mesterpedagógus pályázat készítését támogató Portfólió Műhelyek a Mód-Szer-Tár-ban – „Aki jó magot vet jó aratást vár”
A közös műhelyfoglalkozások és az otthoni munkához nyújtott hathatós segítség eredményeként a résztvevők június végére szakértői támogatás mellett készíthetik portfólióikat, így a nyarat már többnyire pihenéssel, nem pedig „portfóliószorongással” tölthetik el.
„Nem akarok portfóliót írni!!!” – „Ha mindkét megoldás rossz, a harmadikat kell választani”
Rendhagyó online összejövetelre várjuk azokat a bölcsődében, óvodában vagy iskolában dolgozó kisgyermeknevelőket és pedagógusokat, akik – bár tisztában vannak a végső határidő közeledtével – még mindig nem „barátkoztak meg” a minősítési kötelezettség gondolatával, vagy bár meginogtak, de még bizonytalanok.
„Mesterpedagógus szeretnék lenni – Megcélozzam-e a Mesterpedagógus fokozatot?” – Beszélgessünk, és segítünk dönteni!
Rendhagyó online szakmai programra várjuk azokat a bölcsődében, óvodában vagy iskolában dolgozó, Pedagógus II. fokozatba már korábban besorolt pedagógusokat, akik – megfelelve a jogszabályi elvárásoknak – „játszanak” azzal a gondolattal, hogy Mesterpedagógus fokozatra pályázzanak, azonban a végső döntést még nem tudták meghozni, vagy már döntöttek, de néhány vagy több ponton bizonytalanok, megerősítést várnak.
Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat óvodák számára
Az intézmény értékelési rendszerének működtetésére alapozottan – a nevelési évre vonatkozóan – a pedagógus illetményét a besorolási illetményétől eltérően is megállapíthatja a munkáltató.
Óvodapedagógiai évindító online találkozó a Mód-Szer-Tár-ban szakmai anyagai – Jogszabályváltozások – Tervezés – Együtt a családokkal a gyermekek védelmében
Online évindító találkozónk fókuszában a társadalmi és jogszabályi változások munkatervet befolyásoló tartalmai, valamint az együttnevelés minőségét és eredményességét meghatározó család-óvoda kapcsolata áll.
„Projekt-barát” óvodai csoportnapló magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára
A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum Pdf formátumban a 2022/2023-as nevelési évre.
Óvodai éves munkaterv az elvárásoknak megfelelő törvényi és szakmai környezetben a 2022/2023-as nevelési évre
Segédanyag csomag óvodák részére a kötelező és a Mód-Szer-Tár által javasolt szakmai tartalmakkal, az óvodákkal szemben megfogalmazott jogszabályi és tartalmi elvárások tükrében.
„Portfólió-barát” óvodai csoportnapló magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára
A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum Pdf formátumban a 2022/2023-es nevelési évre.
Általános iskola és alapfokú művészeti iskola éves beszámolója/értékelése a jogszabályi elvárások tükrében – a 2021/2022. tanévre aktualizáltan
Javasolt segédanyag sablon az éves beszámoló/értékelés elkészítéséhez általános iskolák, valamint alapfokú művészeti iskolák részére.
Óvodai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében (javasolt segédanyag sablon csomagok óvodapedagógusok és fejlesztő szakemberek részére) – a 2021/2022. nevelési évre aktualizáltan –
Az évente kötelezően értékelendő szempontokon és a kapcsolódó elvárásokon túl a beszámoló sabloncsomag tartalmazza a nevelési év aktuális témáit, így a járványhelyzet okán adódó feladatok értékelési szempontjait is.
Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat óvodák számára
Az intézmény értékelési rendszerének működtetésére alapozottan – a nevelési évre vonatkozóan – a pedagógus illetményét a besorolási illetményétől eltérően is megállapíthatja a munkáltató.
Amit a gyermekvédelemről feltétlenül tudni kell! – Gyermekvédelmi műhely a Mód-Szer-Tárban – Online műhely szakmai anyagai
Interaktív műhelyünkben az óvodákat érintő legfrissebb jogszabályi változások mellett a mindennapi feladatellátást segíthető területek bemutatására, és a résztvevők által hozott aktuális problémák megvitatására került sor.
Pedagógus önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig a 2022. január 1-től hatályos Összevont önértékelési Kézikönyv alapján
Segédanyag csomagjaink tartalmazzák a változásokat, az újdonságokat.
INTÉZMÉNYI önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig a 2022. január 1-től hatályos Összevont önértékelési Kézikönyv alapján
Segédanyag csomagjaink tartalmazzák a változásokat, az újdonságokat.
Vezetői önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig a 2022. január 1-től hatályos Összevont önértékelési Kézikönyv alapján
Segédanyag csomagjaink tartalmazzák a változásokat, az újdonságokat.
Dajka-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell! – szakmai anyagai megrendelhetők
A nevelési év második műhelyfoglalkozásán, 2002. február 18-án a dajkakompetenciák továbbgondolására került sor. Elsősorban olyan módszerek és technikák megismerésére nyílt lehetőség, melyek a mindennapi munka során egyrészt a gyermeki „tanulás” támogatását, másrészt a személyiségfejlesztést, az egyéni bánásmód gyakorlatát támogatják.
Pedagógiai asszisztens-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – szakmai anyagai megrendelhetők
A 2022. február 17-én megtartott műhelyben a résztvevők számára támogatást nyújtottunk a 2021-2022. nevelési évben kiemelt cél és feladatként javasolt egészséges és kulturált életmódra nevelés intézményi megvalósításához, új ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, és választ kaphattak kérdéseikre, felvetéseikre.
Az óvodák bérköltségeit érintő jogszabályváltozások – 2022. január
Az összefoglaló és az aktuális bértáblák ingyenesen letölthetők pdf formátumban.
Óvodai pedagógiai program beválását és hatékonyságát befolyásoló tényezők vizsgálata
A mérés célja, hogy az óvodapedagógusok értékeljék a pedagógiai program koncepcióinak gyakorlati megvalósulását befolyásoló legfontosabb tényezőket.
A 2022. évi országos pedagógiai-szakmai ellenőrzések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyv (hetedik kiadás) elérhető az Oktatási Hivatal honlapján
A 2022. évi országos pedagógiai-szakmai ellenőrzések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyvben (hetedik kiadás) minden egyes értékelési terület végén az adott területet lefedő, a szempontok alapján meghatározott, értékelendő tevékenységek is megjelennek.
A 2022. évi önértékelések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyv (hatodik kiadás) elérhető az Oktatási Hivatal honlapján
A 2022. évi önértékelések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, összevont kézikönyvben (hatodik kiadás) minden egyes értékelési terület végén az adott területet lefedő, a szempontok alapján meghatározott, értékelendő tevékenységek is megjelennek.
Dajka-műhely a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell! – Szakmai anyagai megrendelhetők
A pandémia miatt “Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” nagylétszámú konferenciánk helyett online beszélgethettek a Dajka-műhely résztvevői, a mindennapi munkájukat támogató tartalmakkal bővíthették ismereteiket, választ kaphattak kérdéseikre, és online beszélgethettek hasonló cipőben járó kollégáikkal.
Segédanyag csomag a Mester- és Kutatóprogram megvalósításával kapcsolatos intézményvezetői vagy fenntartói feladatokhoz
A pedagógiai gyakorlat megújításával, fejlesztésével, új eredmények és módszerek megosztásával számos intézményben Mester vagy Kutatóprogram megvalósításával vesznek részt kollégák a pedagógusok támogatásában. Segédanyag csomagunk ezen programok jogszabályi elvárásoknak megfelelő nyomon követését és dokumentálását hivatott hatékonyan támogatni.
Biztosan kezdek, mert már tudom – Fejlettségi szintmérő feladatgyűjtemény iskolába készülőknek – Nyomtatható formátumban
A feladatgyűjtemény iskolába készülő óvodás gyermekek számára készült, mely az óvodában és a családban egyaránt alkalmazható, és hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő tanévben magabiztos első osztályos gyermekek kezdjék meg iskolai tanulmányaikat.
Adaptálható Hőségriadó Terv óvodák számára
A gyermekek és a dolgozók egészségvédelme érdekében a hőhullámok idején kiemelt jelentőségű a gyors és összehangolt cselekvés. Ez is indokolja, hogy az óvoda valamennyi dolgozója és az óvodahasználó szülők egységes elvek mentén legyenek felkészültek a hőséghelyzet hatékony és komplex kezelése terén.
Egységes és biztonságos digitális tér kialakítása az óvodában, hogy “egy nyelven beszéljünk”
A Google Meet díjmentes használattal lehet az óvoda belső és külső partnereinek kommunikációs csatornája, ahova közvetlenül a Gmailből lehet bekapcsolódni.
Új! Aktuális! Hatályos! – Módszertani ajánlás óvodapedagógiai szakmai vélemény elkészítéséhez a tankötelezettség megkezdésének vagy további egy évig történő halasztásának megalapozott döntéséhez a szülők és az Oktatási Hivatal számára – Fejlődés mutató összesítő adatlap
Módszertani ajánlásunkkal segíteni kívánjuk a tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos jogszabályok megfelelő értelmezését és intézményi gyakorlatát.
ÚJ Fejlődési napló – Az óvodás gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció – Megrendelhető a Fejlődési napló I., II., III., IV.
Az óvodák igényeire alapozottan készült kötelezően vezetendő dokumentumok mindegyike összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, valamint a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben megfogalmazott elvárásokkal. Az új Fejlődési naplóban a dokumentálás egyszerű és átlátható.
Hasznos információs technológiák az óvodapedagógus kezében – 15 órás online tanfolyam
Mini tanfolyamunk célja, hogy a mindenki számára elérhető digitális eszközök megismerésével megsegítse a mindennapi teendőket, valamint egy esetleges jövőbeli Home Office helyzetre felkészítse és támogassa az óvodapedagógusokat.
Óvodán kívüli óvodai nevelés megszervezése a koronavírus- járvány idején – Adaptálható – Általános tájékoztató – Ingyenesen letölthető szakmai anyag óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak, családoknak
A segítő szándék őszinte erejével ajánlunk fel módszertani kiadványunkat a koronavírus-járvány miatt Home Office üzemmódban működő hazai és határon túli magyar óvodapedagógusok számára.
Hasznos praktikák a Mód-Szer-Tár-ból 2. – Fejlődés mutató összesítő adatlap – A gyermeki fejlődés állapotáról az óvoda által vezetett kötelező dokumentum (Fejlődési napló) javasolt melléklete
Célszerű-e az óvoda által vezetett Fejlődési napló átadása a szülő számára összegző értékelés nélkül? Szükség esetén, utólag tudja-e bizonyítani a pedagógus, hogy adott esetben egy „X” jelzés pontosan milyen tartalmakat takart a gyermek erőssége – fejleszthetősége, okok, javasolt módszerek és eljárások, az óvoda és a család feladatai stb. vonatkozásában?
SOS pedagógus önértékelés – törvényesen, praktikusan – Amit az önértékelésről tudni kell!
Sürgető a feladat annál is inkább, mivel (öt évente egy alkalommal) a 2015-2016. nevelési/tanévben foglalkoztatott és jelenleg is alkalmazott pedagógusok önértékelését legkésőbb a jelen, 2019-2020. nevelési/tanév végéig el kellett végezni.
Óvodai Házirend – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum
A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.
Útmutatók a 2020. évi minősítési eljárásban résztvevő pedagógusok számára
A 2020. évi Pedagógus I., valamint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítő vizsgára, illetve minősítési eljárásra való felkészülésben az „Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez” című dokumentum, az Útmutató hatodik változata nyújt segítséget.
Óvodai SzMSz – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum
A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.
Kötelező dokumentációs tartalmak a bölcsődében I. – Megrendelhető dokumentumminták
Első bölcsődei dokumentum csomagunk adaptálható mintákat tartalmaz a bölcsődei felvételhez, a jelenlét/hiányzás vezetéséhez, valamint az étkeztetés igénybevételének jogszerű dokumentálásához.
Óvodai felvételi előjegyzési napló megrendelhető pdf formátumban
Az Óvodai felvételi előjegyzési napló tartalmi és formai összeállítása során a GDPR-elvárásoknak való megfelelésen túl arra törekedtünk, hogy a gyermeke felvételét kérő szülőktől minden olyan adat beszerzésre és rögzítésre kerüljön, melyekre a felvételt követően is szüksége lesz az óvodának.
Óvodai felvételi és mulasztási napló pdf formátumban megrendelhető
Az óvodavezetők álma, hogy esténként nyugodtan tudják lehajtani a fejüket, rémálma pedig – többek között – a kötelező dokumentumok, köztük a pénzügyi dokumentumnak is számító felvételi és mulasztási napló tartalmi és formai megfelelőségének és naprakészségének biztosítása.
Adatvédelmi tisztviselői feladatok ellátása – Szolgáltatás biztosítása a MÓD-SZER-TÁR-ból
Szolgáltatási szerződés keretében a MÓD-SZER-TÁR óvodákban vállalja adatvédelmi tisztviselői (Data Protection Officer, DPO) pozíció betöltését!
Önértékelési kézikönyvek
Az egységes intézményi önértékelést az Oktatási Hivatal által kidolgozott és az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott standardok szerint kell lefolytatni.
Óvodai GDPR (adatvédelmi-adatkezelési) csomag a MÓD-SZER-TÁR-tól
Szakmai csomagunk célja, hogy gyakorlati, naprakész segítséget nyújtsunk az intézményeknek az adatvédelmi-adatkezelési elvárásoknak történő megfeleléshez.
Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja – nyomtatott változatban
Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet legutóbbi módosítása a Magyar Közlöny 2018. évi 118. számában jelent meg, azonban a közlöny, vagy az alapprogram elektronikus változata nem egykönnyen érhető el minden óvodapedagógus Kolléga számára.
Vezetői pályázat elkészítése összhangban a köznevelési és közoktatási intézményekkel szembeni elvárásokkal című szakmai napunk anyagai
(Vezetői csomag) megrendelhetők.
A program 2018. február 16-án került megrendezésre. A szakmai anyagokat azoknak ajánljuk, akik nem tudtak személyesen részt venni a programon.
Öröm Bödön, MéregZsák és Bánat Kanna: a MÓD-SZER-TÁR legújabb módszertani eszközei óvodák és családok számára
A mindennapi sikeres nevelés szolgálatában pedagógusoknak és szülőknek.
Óvodai éves tanulási terv készítésének egy alternatív lehetősége
– Éves tematikus terv gyűjtemény vegyes óvodai csoport számára
“Az én dajka nénim” Országos rajzpályázatunk
Az alkotások megtekinthetők:
https://www.facebook.com/azendajkanenim
Amit a gyakornoknak és a mentornak tudnia kell – Adaptálható GYAKORNOKI SZABÁLYZAT óvodák és iskolák számára
A gyakornoki szabályzat nem tartozik az intézmények kötelező szabályozó dokumentumai közé, azonban a gyakornoki rendszer megfelelő működtetése szempontjából fontos, hogy az érintettek „egy nyelven beszéljenek”, és a helyi szabályozásnak megfelelően cselekedjenek.