Aktuális

„Téma/Projekt-barát” óvodai csoportnapló magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára

A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum PDF formátumban a 2020/2021-es nevelési évre – Csoportprofillal kibővítve.

TOVÁBB>>

„Portfólió-barát” óvodai csoportnapló magyar és nemzetiségi nyelven nevelő óvodák számára

A nevelőmunka tervezésének és értékelésének dokumentálására szolgáló kötelező tanügyi dokumentum PDF formátumban a 2020/2021-es nevelési évre – Csoportprofillal kibővítve.

TOVÁBB>>

HACCP/higiéniai oktatás óvodákban, iskolákban dolgozóknak

A köznevelési és oktatási intézményekben a HACCP-rendszer működtetésének lényeges eleme az élelmiszer biztonság megelőzése önellenőrzés útján, ezért nagyon fontos, hogy az élelmiszerekkel dolgozók, valamint az intézmények felelős vezetői (Jogszabályi környezet szerint élelmiszer-ipari vállalkozó) a munkaterületüket illetően megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek.

TOVÁBB>>

„Hamar munka ritkán jó” – Pedagógiai portfólió készítésére hangoló online képzés

Motiváló online képzésünkön videós prezentációkkal és segédanyagokkal hathatós segítséget biztosítunk óvodapedagógusok számára a 2020. november 25-ig feltöltendő pedagógiai portfólió elkészítéséhez.

TOVÁBB>>

Új kihívás a minősülni készülők és a minősítő bizottság tagjai számára – Speciális minősítés lehetősége 2020

Az előadásból és a szakmai anyagokból választ kapunk a “Hogyan lehetünk sikeresek a speciális minősítő eljárás résztvevőjeként?” kérdésre.

TOVÁBB>>

A pedagógus bérek változása az óvodákban 2020. július 1-től

Az összefoglaló és az aktuális bértáblák ingyenesen letölthetők pdf formátumban.

TOVÁBB>>

Óvodai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében (javasolt segédanyag sablon csomag) – a 2019/2020. nevelési évre aktualizáltan

Az évente kötelezően értékelendő szempontokon és a kapcsolódó elvárásokon túl a beszámoló sabloncsomag tartalmazza a nevelési év legfontosabb témáit, így a váratlanul bevezetésre került óvodán kívüli munkarendre való átállás értékelési szempontjait is.

TOVÁBB>>

Alapfokú művészeti iskolai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében – a 2019/2020. tanévre aktualizáltan

Javasolt segédanyag sablon éves beszámoló/értékelés elkészítéséhez az alapfokú művészeti iskolák részére.

TOVÁBB>>

Általános iskolai éves beszámoló/értékelés a jogszabályi elvárások tükrében – a 2019/2020. tanévre aktualizáltan

Javasolt segédanyag sablon éves beszámoló/értékelés elkészítéséhez az általános iskolák részére.

TOVÁBB>>

Óvodán kívüli óvodai nevelés megszervezése a koronavírus- járvány idején – Adaptálható – Általános tájékoztató – Ingyenesen letölthető szakmai anyag óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak, családoknak

A segítő szándék őszinte erejével ajánlunk fel módszertani kiadványunkat a koronavírus-járvány miatt Home Office üzemmódban működő hazai és határon túli magyar óvodapedagógusok számára.

TOVÁBB>>

Hasznos praktikák a Mód-Szer-Tár-ból 2. – Fejlődés mutató összesítő adatlap – A gyermeki fejlődés állapotáról az óvoda által vezetett kötelező dokumentum (Fejlődési napló) javasolt melléklete

Célszerű-e az óvoda által vezetett Fejlődési napló átadása a szülő számára összegző értékelés nélkül? Szükség esetén, utólag tudja-e bizonyítani a pedagógus, hogy adott esetben egy „X” jelzés pontosan milyen tartalmakat takart a gyermek erőssége – fejleszthetősége, okok, javasolt módszerek és eljárások, az óvoda és a család feladatai stb. vonatkozásában?

TOVÁBB>>

Hogyan lehet hatékonyan együtt lenni különböző generációkkal a karantén idején? – Hallgasd meg Bereczki Enikő generációkutató előadását a foteledből Facebook Live-on

Bereczki Enikő generációkutató, ifjúsági szakértő gyakorlati tippeket tartalmazó előadásai és írásai már sok-sok fiatalt, szülőt és pedagógust segítettek az információs társadalom útvesztőiben eligazodni. …

TOVÁBB>>

SOS pedagógus önértékelés – törvényesen, praktikusan – Amit az önértékelésről tudni kell!

Sürgető a feladat annál is inkább, mivel (öt évente egy alkalommal) a 2015-2016. nevelési/tanévben foglalkoztatott és jelenleg is alkalmazott pedagógusok önértékelését legkésőbb a jelen, 2019-2020. nevelési/tanév végéig el kellett végezni.

TOVÁBB>>

Óvodai Házirend – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum

A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.

TOVÁBB>>

Útmutatók a 2020. évi minősítési eljárásban résztvevő pedagógusok számára

A 2020. évi Pedagógus I., valamint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítő vizsgára, illetve minősítési eljárásra való felkészülésben az „Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez” című dokumentum, az Útmutató hatodik változata nyújt segítséget.

TOVÁBB>>

Óvodai éves munkaterv az elvárásoknak megfelelő törvényi és szakmai környezetben

Segédanyag csomag óvodák részére javasolt szakmai tartalmakkal, az óvodákkal szemben megfogalmazott általános és intézmény specifikus elvárások tükrében.

TOVÁBB>>

Óvodai SzMSz – Szabályzatminta – Intézményre adaptálható mintadokumentum

A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.

TOVÁBB>>

Kötelező dokumentációs tartalmak a bölcsődében I. – Megrendelhető dokumentumminták

Első bölcsődei dokumentum csomagunk adaptálható mintákat tartalmaz a bölcsődei felvételhez, a jelenlét/hiányzás vezetéséhez, valamint az étkeztetés igénybevételének jogszerű dokumentálásához.

TOVÁBB>>

Tájékoztató segédanyag bölcsőde és mini bölcsőde létesítéséhez – Jogszabálygyűjtemény

Szakmai segítségnyújtás bölcsőde és mini bölcsőde létesítéséhez fenntartók és leendő működtetők számára.

TOVÁBB>>

Óvodai felvételi előjegyzési napló megrendelhető pdf formátumban

Az Óvodai felvételi előjegyzési napló tartalmi és formai összeállítása során a GDPR-elvárásoknak való megfelelésen túl arra törekedtünk, hogy a gyermeke felvételét kérő szülőktől minden olyan adat beszerzésre és rögzítésre kerüljön, melyekre a felvételt követően is szüksége lesz az óvodának.

TOVÁBB>>

Óvodai felvételi és mulasztási napló pdf formátumban megrendelhető

Az óvodavezetők álma, hogy esténként nyugodtan tudják lehajtani a fejüket, rémálma pedig – többek között – a kötelező dokumentumok, köztük a pénzügyi dokumentumnak is számító felvételi és mulasztási napló tartalmi és formai megfelelőségének és naprakészségének biztosítása.

TOVÁBB>>

Adatvédelmi tisztviselői feladatok ellátása – Szolgáltatás biztosítása a MÓD-SZER-TÁR-ból

Szolgáltatási szerződés keretében a MÓD-SZER-TÁR óvodákban vállalja adatvédelmi tisztviselői (Data Protection Officer, DPO) pozíció betöltését!

TOVÁBB>>

Önértékelési kézikönyvek

Az egységes intézményi önértékelést az Oktatási Hivatal által kidolgozott és az oktatásért felelős miniszter által jóváhagyott standardok szerint kell lefolytatni.

TOVÁBB>>

Tanfelügyeleti kézikönyvek

Országos pedagógiai-szakmai ellenőrzést (tanfelügyelet) legalább ötévente egyszer el kell végezni, fenntartótól és intézménytípustól függetlenül minden köznevelési intézményben. Az ellenőrzés feladata és célja, hogy a pedagógusok, az intézményvezetők, valamint az intézmények értékelésén keresztül támogassa a nevelési-oktatási intézmények szakmai fejlődését.

TOVÁBB>>

Óvodai GDPR (adatvédelmi-adatkezelési) csomag a MÓD-SZER-TÁR-tól

Szakmai csomagunk célja, hogy gyakorlati, naprakész segítséget nyújtsunk az intézményeknek az adatvédelmi-adatkezelési elvárásoknak történő megfeleléshez.

TOVÁBB>>

Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja – nyomtatott változatban

Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet legutóbbi módosítása a Magyar Közlöny 2018. évi 118. számában jelent meg, azonban a közlöny, vagy az alapprogram elektronikus változata nem egykönnyen érhető el minden óvodapedagógus Kolléga számára.

TOVÁBB>>

Fejlődési napló I. II. III. – Az óvodás gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció

Az óvodák igényeire alapozottan készült kötelezően vezetendő dokumentumok mindegyike összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, valamint a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben megfogalmazott elvárásokkal.

TOVÁBB>>

Vezetői pályázat elkészítése összhangban a köznevelési és közoktatási intézményekkel szembeni elvárásokkal című szakmai napunk anyagai

(Vezetői csomag) megrendelhetők.

A program 2018. február 16-án került megrendezésre. A szakmai anyagokat azoknak ajánljuk, akik nem tudtak személyesen részt venni a programon.

TOVÁBB>>

Minőséggondozó Kézikönyv – Öt évre szóló Önértékelési Program – Adaptálható segédanyag

Az intézmények kötelező dokumentumainak köre 2015-től bővült az Önértékelési programmal, azonban az alapul szolgáló önértékelési kézikönyvek változása miatt több ponton is szükségessé vált a módosítás.

TOVÁBB>>

INTÉZMÉNYI önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig

Segédanyag csomagjaink az aktuális Önértékelési kézikönyv alapján készültek

TOVÁBB>>

VEZETŐI önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig

Segédanyag csomagjaink az aktuális Önértékelési kézikönyv alapján készültek

TOVÁBB>>

PEDAGÓGUS önértékelés – segédanyag-csomagok a tervezéstől a megvalósításig

Segédanyag csomagjaink az aktuális Önértékelési kézikönyv alapján készültek

TOVÁBB>>

Öröm Bödön, MéregZsák és Bánat Kanna: a MÓD-SZER-TÁR legújabb módszertani eszközei óvodák és családok számára

A mindennapi sikeres nevelés szolgálatában pedagógusoknak és szülőknek.

TOVÁBB>>

Értékelési (teljesítményértékelési) szabályzat óvodák számára

A pedagógusok differenciált illetményezésének 2017. szeptember 1-től kötelező szabályzata

TOVÁBB>>

Óvodai éves tanulási terv készítésének egy alternatív lehetősége

– Éves tematikus terv gyűjtemény vegyes óvodai csoport számára  

TOVÁBB>>

“Az én dajka nénim” Országos rajzpályázatunk

Az alkotások megtekinthetők:

https://www.facebook.com/azendajkanenim

TOVÁBB>>

Amit a gyakornoknak és a mentornak tudnia kell – Adaptálható GYAKORNOKI SZABÁLYZAT óvodák és iskolák számára

A gyakornoki szabályzat nem tartozik az intézmények kötelező szabályozó dokumentumai közé, azonban a gyakornoki rendszer megfelelő működtetése szempontjából fontos, hogy az érintettek „egy nyelven beszéljenek”, és a helyi szabályozásnak megfelelően cselekedjenek.

TOVÁBB>>

Vélemény, hozzászólás