Mini tanfolyamunk célja, hogy a mindenki számára elérhető digitális eszközök megismerésével megsegítse a mindennapi teendőket, valamint egy esetleges jövőbeli Home Office helyzetre felkészítse és támogassa az óvodapedagógusokat.
A COVID-19 sok tekintetben átírta az óvodák működési gyakorlatát és rendjét, és egyre valószínűbb, hogy több hónap telik még el a megszokott rend visszaállásáig. A kialakult bizonytalan helyzet okán – több más mellett – az óvodapedagógusnak is választ kell adnia arra a kérdésre, hogy akar-e 21. századi óvodapedagógus lenni?
Kérjük, hogy tekintse meg előadónk invitálóját a YouTube-on!
Mini tanfolyamunk részben válasz kíván lenni az óvodán kívüli óvodai nevelés témában lefolytatott országos szintű Mód-Szer-Tár kutatás eredményeire, melynek során arra a kérdésre, hogy mivel lehetne a legjobban segíteni óvodabezárások idején az óvodapedagógusok online munkáját, az alábbiak szerint válaszoltak:
- Több ingyenesen rendelkezésre bocsátott segédanyag (50%)
- Bevált gyakorlatok bemutatása (45%)
- Hasznos segédanyagokat tartalmazó webhelyek listája (37%)
- Szakmai továbbképzések, rövid kurzusok (30%)
- Az ötletek és a kihívások átbeszélése (24%)
Az Online képzés menete:
- Előadás gyakorlati bemutatóval – maximum 10 fő részvételével 4 óra tanóra időtartamban, Google Meet-ben.
- Egyénileg, otthon, saját tempóban elvégzendő gyakorlati feladatok (11 óra). A gyakorlati feladatok lépésről lépésre történő leírással kerülnek kiadásra.
- Egyéni konzultáció 2 alkalommal, alkalmanként 15 percben (igény szerint kérhető)
- Folyamatos konzultációs lehetőség email-ben
Képzés időtartama: 3 hetes intervallumban
A képzés kimenetele: Egy – a gyakorlati feladatokból összeálló – portfólió.
Az online előadás időpontja: 2021. május 5. (szerda) 8-12 óráig
A tanfolyam részvételi díja: 15.000 Ft + Áfa, bruttó 19.050 Ft/fő
Mini e-learning típusú tanfolyamunkon – a jelentkezők által kitöltött kérdőíveket figyelembe véve – az alábbi témakörökből válogatunk:
- Kapcsolattartási formák
- Online dokumentumok (Google eszközök)
-
- Szöveges vagy táblázatos dokumentumok létrehozása, megosztása
- Az elkészült dokumentumok szülőkkel vagy kollégákkal történő megosztása
- Heti és napirend javaslatok
- Heti nevelési és tanulási terv javaslatok szülőknek
- Műveltségtartalmak megosztása (versek, színezők stb.)
- Weboldal címek közzététele
- Padlet (online faliújság) készítése
-
- A Padlet virtuális fal, amire virtuális cetliket ragaszthatunk.
- A cél függvényében különböző tanulási tervek készítésére alkalmas.
- A virtuális cetli több lehetőséget nyújt, mint az igazi – például hozzáadhatunk videókat, képeket, és a cetlik névtelenül jelennek meg.
- Csak a létrehozó, és azok, akikkel közvetlenül megosztja láthatják és írhatják.
- Jelszóval védett, ezen belül is választhatunk – akik ismerik a jelszót: láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
- Rejtett link: nem látható a keresőmotorok számára, de akik ismerik a linket láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
- Nyilvános: látható a keresőmotorok számára, de még mindig dönthetünk róla, hogy milyen jogot adunk: láthatják / írhatnak a falra / moderálhatják az ott írtakat.
- A “moderate post”-ot bejelölve elérhetjük, hogy a cetlik csak akkor kerüljenek a falra, ha a moderátor engedélyezi – ezzel is szűrhetjük a nem kívánt tartalmat.
- A falat az összes cetlijével vagy cetlik nélkül másolhatjuk.
- Stb.
- Kérdőívek készítése (Google űrlap)
-
- Létrehozás
- Sablonok beállítása
- Kérdések hozzáadása
- Szekciók kialakítása
- Visszacsatolás a szülőktől
- Munkahelyi felmérés
- Videók készítése és közzététele
- Telefonnal video készítése (saját eszköz)
- Videó feltöltése az internetre
- Videó megosztása
- Vers, mondóka, dalok feldolgozása – gyerekeknek
- Óvodai élet megörökítése – gyerekekről
- Kézműves tevékenység bemutatása
- Videó szerkesztés
-
- Videó részlet kivágása
- Felirat hozzárendelése
- Csevegő csoportok létrehozása (Messenger)
-
- Személyek hozzáadása
- Fájlok megosztása, mentése
- Kapcsolattartás szülőkkel, kollégákkal
- Dokumentumok megosztása
- Fényképek megosztása, fogadása (pl. elkészült gyerekmunkákról)
- Konzultációk tartása (Google Meet)
- Megbeszélés létrehozása
- Meghívó küldése
- Beszélgetés felvétele
- Családi beszélgetés
- Fájlok online tárolása (Google Drive)
-
- Nevelési-oktatási tartalmak fogadása, tárolása
- Online Puzzle szerkesztő program
Akiknek ajánljuk: Minden olyan óvodapedagógusnak és a pedagógiai munkájukat segítő kollégának, akik birtokolni, és magabiztosan használni is szeretnék munkájuk és magánéletük során a különböző információs technológiákat.
A résztvevők az alábbi tartalmat kapják meg elektronikus formában:
- Az előadás prezentációját, valamint az előadáson bemutatott gyakorlati tartalmak részletes leírását.
- Gyakorlati feladatokat az érintett témakörökhöz, lépésről lépésre történő megoldási útmutatóval
A tanfolyamhoz szükséges technikai feltételek: számítógép (laptop vagy asztali gép), Gmail e-mail cím (ingyenes), okos telefon.
A mini tanfolyam vezetője: Pasaréti Otília, aki az elmúlt évek során több, és nagyon sikeres informatikai képzést tartott a Mód-Szer-Tár szervezésében.
Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő
A képzés kimenetele: Egy – a gyakorlati feladatokból összeálló – portfólió.
Az online előadás időpontja: 2021. május 5. (szerda) 8-12 óráig
A tanfolyam részvételi díja: 15.000 Ft + Áfa, bruttó 19.050 Ft/fő
Információs technológiák az óvodapedagógus kezében - Jelentkezési lap (49,0 KiB)
Kérjük, hogy a jelentkezéssel egy időben – a tanfolyam tartalmainak pontosítását és az együttműködést segítendő – a linkre kattintva szíveskedjen kitölteni tájékozódó kérdőívünket: Mini online tanfolyam kérdőív
A képzés elvégzéséről igazolást állítunk ki, ezért az időtartama (15 óra) a 120 órás kötelező továbbképzésbe beszámítható.
A szakmai ajánlat margójára:
Az óvodán kívüli óvodai nevelés témában lefolytatott országos szintű Mód-Szer-Tár kutatás további legfontosabb eredményei:
- Valamilyen szinten online nevelési-tanítási tapasztalattal a pedagógusoknak csak mindössze 21%- a rendelkezett
- Leginkább kellemes csalódást a gyermekek/családok bevonódása (47%), az innováció (46%), és a rugalmasság (40%) okozta
- Legnagyobb kihívást az érdektelenséget mutató családok (56%), a gyermekek fejlődésállapotának értékelése (39%), valamint a gyermekekkel való kommunikáció (34%) jelentette