A feladatgyűjtemény iskolába készülő óvodás gyermekek számára készült, mely az óvodában és a családban egyaránt alkalmazható, és hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő tanévben magabiztos első osztályos gyermekek kezdjék meg iskolai tanulmányaikat.
A feladatokat Pásti Marianna mesterpedagógus állította össze, aki harmincöt éves óvodapedagógusi gyakorlattal rendelkezik.
A szerző célja, hogy óvodásait a lehető leghatékonyabban felkészítse a sikeres iskolai életmódra, ugyanakkor meggyőződése, hogy a gyermek eredményes iskolára való felkészítése szempontjából meghatározó a családdal való szoros együttműködés. Az iskolai életmódra való felkészítési folyamat eredményeként legeredményesebbek azok a gyermekek lesznek, akiknél család tagjai is részt vállalnak a közös fejlesztésben, a gyermekek szociális és értelmi képességeinek kibontakoztatásában. Éppen ezért, ezt a kiadvány úgy állítottuk össze, hogy ne csak az óvodapedagógusok számára legyen alkalmazható az óvodában, hanem alkalmas lehessen az otthoni fejlesztéshez is a szülők, valamint a nagyszülők számára.
A feladatgyűjtemény alkalmazása javasolt a tankötelezettségük megkezdésére halasztást kapott gyermekek részére biztosítandó célzott foglalkozások során is. A 2021. május 28. napján hatályba lépett új eljárási szabály szerint, ha az Oktatási Hivatal azért engedélyezi a gyermek további egy nevelési évig óvodai nevelésben való részvételét, mert a gyermek sajátos nevelési igényű, vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzd, az óvodának a szakértői bizottság által javasolt fejlesztéseken túl, a tankötelezettség teljesítésének megkezdéséhez szükséges értelmi, testi, lelki és szociális érettség elérésére irányuló, az óvodai nevelés időkeretébe ágyazott célzott foglalkozásokat kell biztosítani. (Jog forrás: Nkt. 45.§ (2a) bek.)
Mit is jelent az iskolaérettség?
Az iskolaérettség egy komplex fogalmat ötvöz, hiszen egyaránt fizikai, biológiai, pszichés, értelmi, és szociális alkalmasságot is jelent. A gyermekek az óvodai játékosságból egy újfajta szerepbe csöppennek az iskola irányítottabb és kontrollált körülményei közzé, mely nagy kihívást jelenthet számukra.
Az első év iskolai teljesítményének sikeressége meghatározhatja a gyermekeknek a tanuláshoz való viszonyát, hatással lehet egész életükre.
„Miért kezdek biztosan?” – Mert, például már…
- fel tudom sorolni a hét napjait.
- biztosan megállapítom, hogy a tárgyak közül melyik a legnagyobb és a legkisebb.
- bonyolultabb formákat is képes vagyok kivágni.
- a képeken szereplő ábrák szótagszámát el tudom tapsolni és le tudom rajzolni.
- meg tudok nevezni legalább 5 gyűjtőfogalmat (gyümölcs, állat, virág, jármű, zöldség).
- az ember forma hiányzó érzékszerveit és testrészeit felismerem és kiegészítem.
- két vonal között is biztosan vezetem a ceruzát.
Biztosan kezdek az iskolában, mert még sok mást is tudok.
A kiadvány játékos feladatainak megfogalmazása egyértelmű és pontos, a laikus szülők számára is könnyen értelmezhető, ugyanakkor a szülők számára történő használathoz segítség képpen összeállítottunk néhány gondolatot.
A feladatgyűjtemény terjedelme 25 A/4 méretű oldal és 52 feladatot tartalmaz, melyet a megrendelőink részére elektronikus úton, Pdf formátumban juttatunk el.
A kiadványt annak használói fogják színesíteni! A feladatgyűjteményt azért készítettük fekete-fehérben, hogy egyrészt a nyomtatás költségkímélő legyen, másrészt szándékosan teret kívánunk adni a gyermeki fantáziának, hogy minden gyermek az általa megálmodott képet készítse el.
Ára:
| Megrendelők | Óvodai csoportszáma | Bruttó |
| Magánszemély | – | 1.270.- |
| Óvoda | 1 | 1.905.- |
| 2-4 | 3.175.- | |
| 5-7 | 4.445.- | |
| 8-10 | 5.080.- | |
| 10-nél több | 6.350.- |
Fejlettségi szintmérő feladatgyűjtemény iskolába készülőknek - Bepillantó (1,0 MiB, 1 077 hits)
Fejlettségi szintmérő feladatgyűjtemény iskolába készülőknek - Megrendelő lap (54,0 KiB, 455 hits)
