Teljesítményértékelés – az értékelendő óvodapedagógus és a munkájukat segítő pedagógus szakképesítéssel vagy szakképzettséggel rendelkezők „TÉR-szemüvegén” át – online képzés szakmai anyagai

Megrendelhető

Az online képzés résztvevői gyakorlatközeli előadás és kérdésfelvetéseik megválaszolásával ismerkedhettek a 2024. szeptember 1-én bevezetésre kerülő pedagógus teljesítményértékelés várható tartalmaival, és a személyüket érintő részleteivel.

Közel két éve röppent fel a hír, hogy a jövőben a munkáltató csak a teljesítményértékelés eredményének figyelembevételével határozhatja meg a pedagógusok havi illetményét.  Időközben napvilágot látott a pedagógusok új életpályájáról szóló törvény, azt követően pedig a pedagógusok teljesítményértékelését szabályozó 8/2024.(IV.4.) BM rendelet, melyet az Oktatási Hivatal gondozásában módszertani javaslatok is követtek.

Kétség nem fér hozzá, hogy az óvodaigazgatók első alkalommal a 2024-2025 nevelési évre 2024. szeptember 1-je és 2025. június 30-a közötti időszakra vonatkozóan értékelik a pedagógusokat a teljesítményértékelés szabályainak alkalmazásával.

Sok intézményben – elsősorban vezetői szinten – túl vannak már a jogszabályi értelmezéseken, vannak intézmények, ahol már a belső szabályozás is elkezdődött, és akadnak óvodaigazgatók, akik már a nevelőközösség bevonásával el is készítették intézményük teljesítményértékelési szabályozását.

Online szakmai összejövetelünkön a „pedagógusok szemüvegén át” ismerkedhettek a résztvevők a személyüket érintő jogszabályi és helyi szabályozás teljesítményértékelési tartalmaival, a rájuk váró teendőkkel, feladatokkal, melynek során választ kaphattak kérdéseikre, felvetéseikre.

Tervezett tartalmaink között az alábbi kérdésekre (is) kaphattak válaszokat a résztvevők:

  • Mi indokolja a teljesítményértékelés kötelező bevezetését?
  • Hol találom meg a teljesítményértékelésre vonatkozó jogszabályokat és szakmai a-módszertani ajánlásokat?
  • Ki készíti el a teljesítményértékelés belső (intézményi) szabályozását? Részt vesznek/vehetnek-e a szabályozás folyamatában a pedagógusok?
  • Jó ez nekünk? Miért jó ez, nekünk?
  • Mi a biztosíték arra, hogy minden úgy fog történni, ahogy a jogszabály azt előírja?
  • Milyen alappillérei vannak a teljesítményértékelésnek?
  • Pontosan kik, mikor, és milyen szempontok szerint értékelnek?
  • Milyen tartalmakkal kell a pedagógusoknak, (az évente összesen 3) személyes teljesítménycélokat meghatároznia, és hogyan lehet a vállalások teljesülését bemutatni, igazolni?
  • Mikor kaphatom meg a személyes teljesítménycélomra a maximálisan elérhető 8, összesen 24 pontot?
  • Mit értünk a teljesítményértékeléshez kapcsolódó „önértékelésen”?
  • Milyen lesz a kapcsolat az OviKRÉTA tanulmányi felület és a teljesítményértékelési folyamat között?
  • Kötelező-e az értékelő beszélgetés, és kik vesznek/vehetnek részt rajta?
  • Mikor kerül sor első alkalommal a differenciálás alapján történő illetmény eltérítésre (emelésre), és milyen eredményt kell elérnem ahhoz, hogy részese lehessek a differenciálás alapján történő illetmény eltérítésnek?
  • Évente mikor kezdődik, és mikor fejeződik be a teljesítményértékelés?
  • Mikor tudom meg, hogy az adott év szeptember 1-től a teljesítményem értékelése alapján emelkedik-e a havi illetményem?
  •  …és a résztvevők által hozott, felvetett további kérdések

Akiknek ajánljuk: Fenntartótól függetlenül óvodapedagógusoknak, az óvodaigazgató munkáltatásában foglalkoztatott óvodapszichológusoknak, gyógypedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak és NOKS-os kollégáknak.  

Megrendelőink az alábbi tartalmat kapják meg elektronikus formában:

  • az online előadás videófelvétele,
  • az összejövetel prezentációja,
  • az összejövetelen egyeztetett egyéb szakmai tartalmakat (pl. az egységes szempontokhoz rendelhető belső értékelési szempontok meghatározásához munkasablon, példák)

Előadó: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, a Mód-Szer-Tár szakmai vezetője

A szakmai anyagok ára: 3.937 Ft+Áfa, bruttó 5.000 Ft.

  Teljesítményértékelés – Megrendelő lap (17,3 KiB, 108 hits)