A műhelyfoglalkozásokkal az a célunk, hogy az óvodavezetőket érintő kihívások mentén az „egy cipőben járók” közös együttléte és együtt gondolkodása során a résztvevők kézzelfogható szakmai támogatást kapjanak a munkájukhoz.
A jogszabályi változásokból fakadó tennivalók, a szervezeti klímát is befolyásoló humán erőforrás biztosítása, valamint az óvodákban dolgozók korösszetételéhez is köthető egészségi és mentális állapotok okán is számos intézményvezetőnek nap mint nap nehéz megbirkóznia az egyébként csak egyre szaporodó feladataival. Számos kérdésre és problémára több jó válasz is létezik mely egyrészt pozitívum, ugyanakkor vezetőként olykor nagy próbatételt jelent egyrészt alkalmazkodni, másrészt a nap mint nap adódó problémákat megoldani.
Műhelyfoglalkozásaink alappillérei:
- A 2024-2025. nevelési év új kihívásai; Szakmai alapok megerősítése, az új teljesítményalapú értékelési rendszer bevezetése és működtetése, az oviKRÉTA tanulmányi rendszer megfelelő alkalmazása
- Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok a jogszabályi változások tükrében; szabályozó dokumentumok felülvizsgálata, korrekciója, új (?) szabályozó dokumentumok
- Generációk együtt az óvodában – Szemléletváltás a család-óvoda kapcsolatában, versenyfutás az idővel és az informatikai kihívásokkal – Fókuszban az emberközpontú szemlélet és az egymásra odafigyelő gyakorlat
A foglalkozások palettáját/tematikáját – a nevelési év során 6 alkalomra – úgy alakítottuk ki, hogy a már ismert elvárások és kihívások tükrében megoldásokat kínáljunk, ugyanakkor a foglalkozásokon jelen lévők megoszthassák egymással a tapasztalataikat, az aktuálisan felmerülő kérdéseikre pedig válaszokat, megoldásokat keressünk.
Tervezett online műhelyfoglalkozások hétfői napokon 8:00 tervezetten 11:00 óráig
Időpont | Tervezett téma | Tartalom |
Október
21.
|
„Aki nem tervez, a bukást tervezi meg.”
A műhelyfoglalkozások tervezett témáinak áttekintése, a résztvevők javaslatai alapján kiegészítés, módosítás A Munkaterv alappillérei → Ami a munkatervből kimaradt!? Módosítható- e a Munkaterv? Mesterpedagógusok az óvodában Mester- és Kutatóprogram megvalósításával kapcsolatos intézményvezetői vagy fenntartói feladatok |
„Így is lehet” – Minta munkaterv 2024-2025. – Intézményi gyakorlatok
Előadó: Berkes Andrea Mesterpedagógus
|
November 25.
|
„Az lehet sikeres, aki tesz is valamit, mialatt a sikerre vár.”
A szervezet fejlesztésének motorja az óvodaigazgató – Intézményi kapcsolatok az elfogadás tükrében Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok a jogszabályi változások tükrében |
Előadó: Kovács Andrea köznevelési Mestervezető
|
Január
20.
|
„Az idő eljár, senkire nem vár.”
Generációk együtt az óvodában (nagyszülők, gyermekek, szülők, nagyobb testvérek, pályakezdők, nyugdíj-közelben, és még …) Az együttműködő pedagógus ismérvei A pedagógiai munka értékelése – az eljárás aktuális feladatai I. |
Előadó: Bereczki Enikő generációs szakértő
|
Február
24.
|
Majd holnap – „Az a szegény, a sikertelen, a boldogtalan, aki a leggyakrabban ejti ki a holnap szót”
A pedagógiai munka értékelése – az eljárás aktuális feladatai II. Időgazdálkodási tapasztalatok és tippek nem csak óvodaigazgatók számára |
Előadó: Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő |
Március
24. |
„A változások innovációt követelnek, és az innováció haladáshoz vezet.”
Informatikai kihívások az óvodában A vezetői munka értékelése – az eljárás aktuális feladatai III. |
Előadó: szervezés folyamatban
→ szakértői tapasztalatok megosztása → a résztvevő óvodaigazgatók tapasztalatainak megosztása |
Április
28.
|
„Azt hiszem, akkor lesz egy hegycsúcson igazán szép a kilátás, hogyha gyalog megyünk oda fel, megizzadunk, verejtékezünk és elfáradunk.”
Értékelés az óvodában
A Vezetői műhely értékelése, zárása |
Előadó: Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő Módszertani segédanyagok biztosítása az értékelési feladatok ellátásához.
|
A foglalkozásokon lehetőséget kívánunk biztosítani a résztvevők közötti tapasztalatcserére, kérdéseik felvetésére és megválaszolására is.
Akiknek ajánljuk: Kezdő és gyakorlott óvodaigazgatóknak és az óvodákban vezetői feladatokat ellátó kollégáknak.
Amit ígérünk:
A műhelyfoglalkozásokon feldolgozásra kerülő tartalmak segítenek abban, hogy a vezetők tisztában legyenek az óvodákkal szembeni jogszabályi/szakmai elvárásokkal, a közeli és távolabbi kihívásokkal, valamint megoldási javaslatokat kaphatnak és segítő tartalmakat kapnak feladataik ellátásához.
Amit nem ígérünk:
Igyekszünk fókuszálni a vezetői feladatellátást gátló és segítő tényezőkre, azonban, egy-egy téma mélységeiben történő kibontására kevésbé lesz lehetőség, ugyanakkor az előadók személyében új kapcsolatok kialakítására, új segítők óvodákba történő meghívására kerülhet sor.
A műhelyfoglalkozások résztvevői számára az egyes témákhoz/területekhez kapcsolódó szakmai tartalmakat (prezentációk, sablonok, minta dokumentumok stb.) a foglalkozásokat követően elektronikusan küldjük meg.
Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, köznevelési szakértő
Részvételi díj:
- Mind a 6 foglalkozáson való részvétel esetén 48.000 Ft + Áfa, bruttó 60.960 Ft/fő
- Egy foglalkozáson való részvétel 8.000 Ft+Áfa, bruttó 10.160 Ft/fő/alkalom
- A műhelyfoglalkozásaink mindegyikére jelentkezők és a képzés díját egy összegben kifizetők összesen br. 10.160 Ft kedvezményben részesülnek, azaz, egy műhelyfoglalkozáson díjmentesen vehetnek részt. (br. 50.800.-/6 alkalom)
Óvodavezetők online szakmai műhelye a Mód-Szer-Tár-ban 2024-2025 – Jelentkezési lap (29,9 KiB, 14 hits)
Az ár tartalmazza az online részvétel lehetőségét, valamint a foglalkozáshoz kapcsolódó szakmai anyagokat, és a foglalkozásról készült videófelvételt.
Helyszín: Szeretjük a személyes találkozás erejét és hangulatát, azonban ma tudjuk, hogyan teremthetjük meg online formában is ezeket a kedvező feltételeket.
A szakmai ajánlat margójára:
Visszajelzések a 2023-2024. Vezetői műhelyek résztvevőitől:
- Sok megerősítést kaptam!
- Kis óvodának ez hatalmas segítség!
- Nagyon hasznos gondolatokat hallottam, kezdőként nagyon köszönöm a lehetőséget!
- Várom a következő alkalmat, mert mindig van legalább egy-két olyan hiányosságom a napi gyakorlatban, amire itt választ kaptam. Köszönöm. 🙂
- A hallottak segíteni fogják a munkámat, és megerősítést is kaptam.
- Fantasztikus volt a mai nap kedves Ani!
- Köszönöm szépen!
- Köszönöm a hasznos délelőttöt, mindig töltekezek belőle!
- Nagyon hasznos, fontos, és gyakorlatias információk birtokába jutottam.
- Hálás köszönet! Nagy segítséget kaptam a dokumentumok átfogó felülvizsgálatára.
- Köszönöm, hogy itt lehettem, nagyon jó hogy vagytok, és hogy megtudjuk beszélni! Hasznos volt, tartalmas délelőttöt töltöttem veletek! Egy rövid kérdés: honnan lesznek laptopok az oviKRÉTA alkalmazásához?!