Óvodavezetők online szakmai műhelye 2. – A pedagógiai munka ellenőrzése, értékelése – „Új szelek fújnak!”

Online előadás

A műhelyfoglalkozás résztvevői a témát bemutató előadást követően arról beszélgetnek és osztják meg egymással tapasztalataikat, hogy intézményükben milyen jogszabályokkal is alátámasztott gyakorlata van a pedagógiai munka, illetve a pedagógusok ellenőrzésének és értékelésének.

A műhelyfoglalkozás témáját az óvodavezetők körében végzett előzetes online felmérés eredménye generálta, ugyanakkor az utóbbi hetekben egyelőre csak a médiából gyakran hallani a pedagógusok teljesítményértékelésének tervezett bevezetéséről.

A teljesítményértékelésnek számos intézményben jogszabályi háttérrel bíró múltja és jelene, belső szabályozása és gyakorlata van. Vezetői műhelyünkben áttekintjük a pedagógusok és a pedagógiai munkát segítők értékelésének jogszabályi hátterét, valamint keressük a válaszokat olyan kérdésekre melyek az óvodavezetők ellenőrzési és értékelési munkáját segítik, illetve sor kerül intézményi jó gyakorlat bemutatására is.

Az alábbi kérdésekre kívánunk válaszolni:

  • Milyen jogszabályi háttere van a pedagógusok belső és külső szakmai ellenőrzésének?
  • A vezető ellenőrzési-értékelési terve/tevékenysége hogyan épül be az intézmény folyamataiba, a munkaterv tartalmaiba?
  • A pedagógusok és a munkájukat segítő alkalmazottak szakmai ellenőrzésének és értékelésének intézményi gyakorlata mely szabályozó dokumentumban található?
  • Van-e lehetősége az intézmény vezetőjének arra, hogy a pedagógus munkavégzése színvonalát, nyújtott munkateljesítményét kompetencia és teljesítményalapú értékelési rendszer alapján értékelje, és nevelési évenként ennek figyelembevételével határozhatja meg a pedagógus illetményét? 
  • Ki/kik értékelik az intézményvezető teljesítményét?
  • Milyen, a pedagógusok teljesítményértékelését érintő szabályozási feladatai vannak az ágazati irányításnak, a köznevelésért felelős miniszternek és a Kormánynak?
  • Milyen kötelező tartalmai vannak a helyi Értékelési szabályzatnak?
  • Miért van szükség ha van rá szükség helyi értékelési szabályzatra?
  • A kiemelkedő, illetőleg tartósan jó munkát végző közalkalmazottat a munkáltató jutalomban részesítheti?
  • Rendelkeznek-e az óvodák kompetencia és teljesítményalapú teljesítményértékelési rendszerrel, és működtetik-e a saját rendszert?
  • Milyen mértékben támogatja a pedagógus teljesítményértékelési rendszer a külső szakmai ellenőrzést/minősítést?
  • Stb.

A műhelyfoglalkozás résztvevői számára az alábbi kapcsolódó szakmai tartalmakat a foglalkozást követően elektronikus formában osztjuk meg:

  • hangalámondással ellátott prezentáció
  • a résztvevők igényeire alapozott további tartalmak

Amit ígérünk:

A műhelyfoglalkozás segíthet abban, hogy a vezetők tisztában legyenek a pedagógusokat érintő belső és külső ellenőrzés-értékelés óvodákkal szembeni jogszabályi és szakmai elvárásaival, tapasztalatokat gyűjtsenek más intézmények gyakorlatából, és megfelelően tudják értelmezni a tervezett és a médián keresztül “beharangozott” új típusú teljesítményértékeléssel kapcsolatos média tartalmakat.

Amit nem ígérünk:

Az időkorlát miatt sajnos a téma mélységeiben történő kibontására kevésbé lesz lehetőség, azonban igyekszünk minden felmerülő kérdésre válaszolni.

Akiknek ajánljuk: Gyakorlott és kezdő óvodavezetőknek, óvodavezető helyetteseknek, tagóvoda/telephely vezetőknek, szakmai munkaközösségek vezetőinek.

Szakmai vezető és moderátor: Vasas Dezsőné Ildikó szaktanácsadó-mentor

Előadó: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

Időpont: 2023. február 8., szerda 8:00-11:00 óráig

Ára: 7.000 Ft +Áfa, bruttó 8.890 Ft/fő

Az ár tartalmazza az online részvétel lehetőségét, valamint a foglalkozásokhoz kapcsolódó szakmai anyagokat, melyeket az egyes foglalkozásokat követően elektronikus formában tudunk eljuttatni.

  A pedagógiai munka ellenőrzése, értékelése – „Új szelek fújnak!” – Óvodavezetők online szakmai műhelye 2. – 2023.02.08. - Jelentkezési lap (52,0 KiB, 3 hits)

Helyszín:

Szeretjük a személyes találkozás erejét és hangulatát, azonban az utóbbi évek váratlan helyzetei miatt ma már azt is tudjuk, hogyan teremtsük meg ezeket a kedvező feltételeket virtuálisan is!

A földrajzi távolság nem számít, mert a résztvevők – Gmail címük birtokában – otthonukból és kényelmesen tudnak online kapcsolódni a Google Meet alkalmazással, melynek használata egyszerű és biztonságos. Csak az e-mailben kapott linkre kell kattintani majd a Belépés, vagy a Csatlakozás gombot kiválasztani.

(Más (pl. freemail) e-mail címmel is lehetséges a beszélgetéshez való csatlakozás, amennyiben a Google Meet alkalmazás telepítve van az eszközre.)

A szakmai ajánlat margójára 1.

A műhely résztvevői a foglalkozást követő megrendelés esetén 50% kedvezménnyel vásárolhatják meg az alábbi, Mód-Szer-Tár által kidolgozott és az ország számos óvodájában eredményesen alkalmazott tartalmakat:

  • Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat óvodák számára
  • Amit a gyakornoknak és a mentornak tudnia kell – Adaptálható Gyakornoki Szabályzat óvodák és iskolák számára
  • Pedagógus önértékelés – segédanyag-csomag a tervezéstől a megvalósításig óvodák számára
  • Vezetői önértékelés – segédanyag-csomag a tervezéstől a megvalósításig óvodák számára
  • Önértékelés-műhely a Mód-Szer-Tár-ban – Intézményi és vezetői önértékelés – Szakmai anyagai

A szakmai ajánlat margójára 2. – Visszajelzések az 1. műhelyfoglalkozásról: 

  • Sok megerősítést kaptam! Várom a következő alkalmat!  Nagyon hasznos gondolatokat hallottam, köszönöm a lehetőséget! 
  • Tartalmas, hasznos délelőttöt sikerült eltöltenem.
  • … a mai délelőtt rendkívül tartalmas előadásokat hallottam.
  • … nagyon hasznos, naprakész információkat kaptam, megerősítették ismereteimet!
  • Rendkívül sok új információt kaptunk, Köszönöm a hasznos és széleskörű információkat! 
  • Köszönöm a sok gyakorlatias információt!
  • Nagyon köszönjük a naprakész információkat. Mindig van legalább 1-2 hiányosságom a napi gyakorlatban, amire most választ kaptam. Köszönöm. 🙂 Várom a következő alkalmat.
  • Nagyon hasznosnak, tartalmasnak találtam ezt a 3 órát.
  • A hallottak segíteni fogják munkámat, megerősítést kaptam eddigi ismereteimhez!
  • Köszönöm a hasznos délelőttöt, mindig töltekezek belőle!
  • Nagyon hasznos és fontos információk birtokába jutottam. Naprakész, széleskörű információk hangzottak el! Köszönöm!
  • Köszönöm szépen ezt a tartalmas délelőttöt, nagyon hasznos volt!
  • Hálás köszönet! Nagy segítséget kaptam a dokumentumok átfogó felülvizsgálatára.
  • Kis óvodának ez hatalmas segítség!
  • Sok segítséget kaptam. Hálás vagyok, hogy itt lehettem.