Óvodaigazgatók online szakmai műhelye a Mód-Szer-Tár-ban 5. foglalkozás – 2025.03.24. „A változások innovációt követelnek, és az innováció haladáshoz vezet.”

Online előadás

Intézményi gyakorlat bemutatására kerül sor a gyermekek informatikához való közelségéről, majd az oviKRÉTA tapasztalatok megosztására, valamint a TÉR működéséhez kapcsolódóan az aktuális pedagógusértékelési feladatokon túl a fenntartói értékelésre fókuszálunk.

Műhelyfoglalkozásunk első részében Göndör Rékával, a Nagykanizsa Központi Óvoda Pipitér Tagóvodájának tagóvoda-vezetőjével ismerkedhetünk meg. Rékát arra kértük, hogy beszéljen nekünk intézményi gyakorlatukról, és ossza meg velünk gondolatait a digitális eszközhasználatról.

A TÉR működéséhez kapcsolódóan a fenntartói értékelésre fókuszálva bemutatásra kerül egy, az éves beszámoló kötelező tartalmaival is kompatibilis eszköz, melynek alkalmazása hatékonyan támogathatja a fenntartói megítélést, értékelést.

A foglalkozások tematikáját – a nevelési év során összesen 6 alkalomra – úgy alakítottuk ki, hogy a már ismert elvárások és kihívások tükrében megoldásokat kínáljunk, ugyanakkor a foglalkozásokon jelenlévők megoszthassák egymással a tapasztalataikat, az aktuálisan felmerülő kérdéseikre pedig válaszokat, megoldásokat keressünk.

Résztvevőinket arra buzdítjuk, hogy lehetőség szerint előzetesen, már a jelentkezés során osszák meg velünk kérdéseiket, támogatva ezzel is a műhelyfoglalkozásra való felkészülésünket.  

Online műhelyfoglalkozásaink hétfői napokon 8:00-11:00 óráig kerültek/kerülnek lebonyolításra az alábbiak szerint:

Időpont Tervezett téma Tartalom

Október

21.

Aki nem tervez, a bukást tervezi meg.”

A műhelyfoglalkozások tervezett témáinak áttekintése, a résztvevők javaslatai alapján kiegészítés, módosítás

A Munkaterv alappillérei → Ami a munkatervből kimaradt!? Módosítható- e a Munkaterv?

Mesterpedagógusok az óvodában

Mester- és Kutatóprogram megvalósításával kapcsolatos intézményvezetői vagy fenntartói feladatok

  • A 6 foglalkozás tematikája
  • „Így is lehet” – Minta munkaterv 2024-2025. – Intézményi gyakorlatok
  • Mesterprogram – Fejlesztő program (testséma, lateralizáció) életkorok szerinti kidolgozása.

Előadó: Berkes Andrea Mesterpedagógus

  • Segédanyag csomag biztosítása a megvalósításával kapcsolatos intézményvezetői vagy fenntartói feladatokhoz.

November 25.

 

„Az lehet sikeres, aki tesz is valamit, mialatt a sikerre vár.” 

A szervezet fejlesztésének motorja az óvodaigazgató – Intézményi kapcsolatok az elfogadás tükrében

Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok a jogszabályi változások tükrében

  •  Szemléletformálás – Szervezet-fejlesztés

Előadó: Kovács Andrea köznevelési Mestervezető

  • SZMSZ, Házirend, Felvételi és mulasztási napló, PP, Csoportnapló, Fejlődési napló, Értékelési szabályzat, Etikai kódex, Gyakornoki szabályzat

Január

20.

„Az idő eljár, senkire nem vár.”

Generációk együtt az óvodában

(nagyszülők, gyermekek, szülők, nagyobb testvérek, pályakezdők, nyugdíj-közelben, és még …)

Az együttműködő pedagógus ismérvei

A pedagógiai munka értékelése – az eljárás aktuális feladatai I.

  •  Szemléletváltás a család-óvoda kapcsolatában és a humánerőforrás gondozásában, miközben versenyt futunk az informatikai kihívásokkal

Előadó: Bereczki Enikő generációs szakértő

  • Milyen a pedagógus amikor együttműködő? (teszt)
  • A teljesítményértékelés vezetői tapasztalatainak megosztása

Február

24.

Majd holnap – „Az a szegény, a sikertelen, a boldogtalan, aki a leggyakrabban ejti ki a holnap szót”

A pedagógiai munka értékelése – a TÉR aktuális feladatai II.

Időgazdálkodási tapasztalatok és tippek nem csak az óvodaigazgatói feladatok ellátásához

  •  A TÉR vezetői tapasztalatainak megosztása
  • Időgazdálkodás? Szemléletváltás?
    – miközben versenyt futunk az idővel?

Előadó: Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő

Március

24.

„A változások innovációt követelnek, és az innováció haladáshoz vezet.”

Informatikai kihívások az óvodában

TÉR 

A vezetői munka fenntartói értékelése 

– Az eljárás aktuális feladatai III.

  •   Felnőttek és gyermekek az informatika közelségében – Intézményi gyakorlat megosztása 

Előadó:  Göndör Réka óvodapedagógus, tagóvoda-vezető, Nagykanizsa Központi Óvoda Pipitér Tagóvoda 

  • Az oviKRÉTA tanulmányi rendszer óvodapedagógusi és vezetői tapasztalatainak egymás közötti megosztása
  • A fenntartói teljesítményértékelés Aktuális feladatok: pedagógusok teljesítményértékelése

szakértői tapasztalatok megosztása

→ a résztvevő óvodaigazgatók tapasztalatainak megosztása

Április

28.

“Azt hiszem, akkor lesz egy hegycsúcson igazán szép a kilátás, hogyha gyalog megyünk oda fel, megizzadunk, verejtékezünk és elfáradunk.”

A XXI. sz. óvodája – Hagyományos értékek és innováció

Értékelés az óvodában

  • folyamataink működtetésének értékelése
  • személyiségfejlesztés eredményességének értékelése
  • gyermekek értékelése
  • munkatársak értékelése
  • az intézmény, mint szervezet értékelése

A Vezetői műhely értékelése, zárása

  •  Társadalmi hatások – Pandémia – Generációk együtt – Köznevelési rendszer

Előadó: Dr. Némethné Kovács Edit óvodaigazgató, NPK tagozati elnök

  • Az éves beszámoló készítésének módszertana

Előadó: Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő

Módszertani segédanyagok biztosítása az értékelési feladatok ellátásához.

  • Résztvevői reflexiók, javaslatok

A foglalkozásokon lehetőséget kívánunk biztosítani a résztvevők közötti tapasztalatcserére, kérdéseik felvetésére és megválaszolására is. 

Akiknek ajánljuk: Kezdő és gyakorlott óvodaigazgatóknak és az óvodákban vezetői feladatokat ellátó kollégáknak.

Amit ígérünk: A műhelyfoglalkozásokon feldolgozásra kerülő tartalmak segítenek abban, hogy a vezetők tisztában legyenek az óvodákkal szembeni jogszabályi/szakmai elvárásokkal, a közeli és távolabbi kihívásokkal, valamint megoldási javaslatokat kaphatnak és segítő tartalmakat kapnak feladataik ellátásához.

Amit nem ígérünk:

Igyekszünk fókuszálni a vezetői feladatellátást gátló és segítő tényezőkre, azonban, egy-egy téma mélységeiben történő kibontására kevésbé lesz lehetőség, ugyanakkor az előadók személyében új kapcsolatok kialakítására, új segítők óvodákba történő meghívására kerülhet sor.

A műhelyfoglalkozások résztvevői számára az egyes témákhoz/területekhez kapcsolódó szakmai tartalmakat (prezentációk, sablonok, minta dokumentumok stb.) a foglalkozásokat követően elektronikusan küldjük meg.

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, köznevelési szakértő

Részvételi díj: 8.000 Ft+Áfa, bruttó 10.160 Ft/fő/alkalom

  Óvodaigazgatók online szakmai műhelye a Mód-Szer-Tár-ban 5. foglalkozás – Jelentkezési lap (31,0 KiB, 0 hits)

Az ár tartalmazza az online részvétel lehetőségét, valamint a foglalkozáshoz kapcsolódó szakmai anyagokat, és a foglalkozásról készült videófelvételt.

Amennyiben a korábbi alkalmakon nem tudott részt venni, a műhelyfoglalkozásról készült felvételek, és a kapcsolódó szakmai anyagok megrendelhetők.

Helyszín: Szeretjük a személyes találkozás erejét és hangulatát, azonban ma tudjuk, hogyan teremthetjük meg online formában is ezeket a kedvező feltételeket.

A szakmai ajánlat margójára: Visszajelzések a 2023-2024. Vezetői műhelyek résztvevőitől:

  • Sok megerősítést kaptam!
  • Kis óvodának ez hatalmas segítség!
  • Nagyon hasznos gondolatokat hallottam, kezdőként nagyon köszönöm a lehetőséget!
  • Várom a következő alkalmat, mert mindig van legalább egy-két olyan hiányosságom a napi gyakorlatban, amire itt választ kaptam. Köszönöm. 🙂
  • A hallottak segíteni fogják a munkámat, és megerősítést is kaptam.
  • Fantasztikus volt a mai nap kedves Ani!
  • Köszönöm szépen!
  • Köszönöm a hasznos délelőttöt, mindig töltekezek belőle!
  • Nagyon hasznos, fontos, és gyakorlatias információk birtokába jutottam. 
  • Hálás köszönet! Nagy segítséget kaptam a dokumentumok átfogó felülvizsgálatára.
  • Köszönöm, hogy itt lehettem, nagyon jó, hogy vagytok, és hogy megtudjuk beszélni! Hasznos volt, tartalmas délelőttöt töltöttem veletek! Egy rövid kérdés: honnan lesznek laptopok az oviKRÉTA alkalmazásához?!