„Mesterpedagógus szeretnék lenni – Megcélozzam-e a Mesterpedagógus fokozatot?” – Beszélgessünk, és segítünk dönteni!

Online előadás

Rendhagyó online szakmai programra várjuk azokat a bölcsődében, óvodában vagy iskolában dolgozó, Pedagógus II. fokozatba már korábban besorolt pedagógusokat, akik – megfelelve a jogszabályi elvárásoknak – „játszanak” azzal a gondolattal, hogy Mesterpedagógus fokozatra pályázzanak, azonban a végső döntést még nem tudták meghozni, vagy már döntöttek, de néhány vagy több ponton bizonytalanok, megerősítést várnak.

Ismereteink szerint a sok tekintetben egyébként is „mestermunkát” végző pedagógusok – nap mint nap cipelve a pedagógiai munkához kapcsolódó adminisztrációs terhet – az időhiányra panaszkodva tartanak vagy félnek a Mesterprogram elkészítésének nehézségeitől. Ugyanakkor az elmúlt években a Mód-Szer-Tár Mesterpedagógus portfólió műhelybe járt kollégák megtapasztalhatták, hogy valójában – olykor a túlzottnak vélt adminisztrációs feladataiknak köszönhetően – már a számítógépük valamelyik mappáiban ott „hever” a Mesterprogramhoz kapcsolható egy-egy értékes dokumentum.

Vannak, akik gyakran a környezet kedvező és inspiráló visszajelzéseinek hiányában saját magukban bizonytalanok, vagy éppen a terjedelmes, közel 170 oldalas útmutató veszi el a kedvüket.

A jogszabályi és szakmai tájékoztatást követően a résztvevők bepillanthatnak egy kész és sikeres Mesterpályázat anyagaiba, ötleteket kaphatnak saját pályázati programjaik tartalmához, választ kaphatnak kérdéseikre, másrészt lehetőség lesz egymás között kibeszélni, megbeszélni, rábeszélni, átbeszélni oly módon ezt a témát, hogy segítsük egymást a felelős döntés megszületéséhez.

Kiknek ajánljuk? – Elsősorban azokat várjuk, akik:

  • az eredményes minősítési eljárást követő január 1-től fizetésük emelését szeretnék – a 2023. bértáblához mérten – évente bruttó több mint egymillió forinttal.
  • szeretnék elérni a pedagógus-előmeneteli rendszer egyik legmagasabb fokozatát, mely kiemelkedő pedagógusi munkájuk egyfajta elismerése „megkoronázása” lehet,
  • úgy érzik, hogy intézményeik fontos alakítói, meghatározó szereplői,
  • kiváló gyakorlati szakemberek,
  • tisztában vannak azzal, hogy a fokozatra való jelentkezés a pedagógus személyes döntése alapján választható, azonban a döntés meghozatalához segítséget vagy megerősítést, esetleg később hathatósabb szakmai támogatást igényelnek,
  • tevékenyen részt vesznek vagy részt kívánnak venni a helyi vagy országos szintű pedagógiai gyakorlat megújításában, fejlesztésében, az új eredmények, módszerek megosztásában, kollégáik támogatásában.

A résztvevőket arra kérjük, hogy hozzák magukkal: kérdéseiket, kétségeiket, tapasztalataikat, esetleges félelmeiket, hogy a kibeszélés, megbeszélés, rábeszélés, átbeszélés… minél meggyőzőbb és eredményesebb legyen.

Választható időpontok:

  • 2023. január 28. (szombat) 14:00-16:00 óráig
  • 2023. február 10. (péntek) 17:30-19:30 óráig

Helyszín: Online, a földrajzi távolság nem számít, mert a résztvevők – Gmail címük birtokában – otthonukból és kényelmesen tudnak online kapcsolódni a Google Meet alkalmazással, melynek használata egyszerű és biztonságos. Csak az e-mailben kapott linkre kell kattintani majd a Belépés, vagy a Csatlakozás gombot kiválasztani.

(Más (pl. freemail) e-mail címmel is lehetséges a beszélgetéshez való csatlakozás, amennyiben a Google Meet alkalmazás telepítve van az eszközre.)

Egy csoport létszáma max. 15 fő. A regisztrációkat a beérkezés sorrendjében tudjuk fogadni. Amennyiben a csoport létszáma megtelik új időpontban lesz lehetőség részt venni a rendezvényen.

Előadó és a beszélgetés vezetője: Lendvai Lászlóné Ani köznevelési szakértő és tanfelügyelő-minősítő szakértő tréner

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

Hogy mennyit érhet ez a beszélgetés? Mindannyiunk rémálma, ha nem azt kapjuk a pénzünkért amiért fizettünk. Különleges online eseményünk résztvevői sajátos módon, utólag fizethetnek bruttó 3.000 Ft részvételi díjat és kizárólag csak abban az esetben, ha elégedettek voltak a kibeszéléssel, megbeszéléssel, rábeszéléssel, lebeszéléssel, átbeszéléssel…

A regisztrációhoz nevét, e-mail címét és a kiválasztott időpontot kell megadnia.

  Mesterpedagógus szeretnék lenni – Regisztrációs lap (21,5 KiB, 31 hits)

A számlázást kérő lapot közvetlenül a beszélgetés után küldjük meg, melyet csak abban az esetben várjuk vissza, ha elégedett volt az eseménnyel, sikeresnek ítéli a kibeszélést, megbeszélést, rábeszélést, lebeszélést, átbeszélést.

Visszajelzések az előző években lebonyolított „Megcélozzam-e a Mesterpedagógus fokozatot?” online esemény néhány résztvevőjétől:

  • Már ez az első tájékoztató is sok mindenre rávilágított, olyan dolgokra, amik homályosak voltak. Ani, megerősítettél abban, hogy meg tudjuk csinálni. Várom a további alkalmakat, mindent nagyon köszönök Nektek!
  • A szervezésetekben megtartott online beszélgetés hasznos volt számomra, ízelítőt kaptunk abból, milyen sok lehetőség áll a rendelkezésre a mester portfólió dokumentumainak kiválasztásakor. 
  • Sziporkáztak az ötletek a gondolataimban és úgy érzem, ezek után tényleg rendszerezni tudom mindazt a rengeteg mindent, amit eddig tettem munkám során, és ki tudok magam elé tűzni egy olyan célt, mely intézményemben megvalósítható és igazán közel áll hozzám.
  • Mindannyiotok munkáját nagyon köszönöm!
  • Sajnos nekem 2 év múlva lesz lehetőségem a jelentkezésre, de ez idő alatt már elkezdhetem egyes dokumentumok átgondolását, elkészítését.
  • Örülök, hogy részt vettem az online beszélgetésen!
  • A szombat délutáni konzultáció ellenértékét szeretném rendezni elégedettségemet tükrözvén, és megköszönve a lehetőséget! A hamarosan induló mesterportfólió írásra felkészítő műhely résztvevője szeretnék lenni!
  • Megerősített szándékomban, hogy jelentkezzek a mesterpedagógus fokozatot megcélzó minősítési eljárásra. Mellékelem a számlázást kérő lapot. 
  • Nagyon örülök, hogy részt vehettem a Mód-Szer-Tár által szervezett online szakmai beszélgetésen. Több területen is megerősítést, választ kaptam kétségeimre, kérdéseimre: 1. átláthatóbbá vált számomra a mesterfokozat tevékenységeiben és a „négydimenziós modell”-ben való eligazodás 2. mesterprogram megválasztásában is sok segítséget kaptam; olyan területeket is kiemeltek, amelyekre nem is mertem gondolni (mindennapi szakmai munkámban való feladatok, hiányosságok, erősségek,…stb.) 3. mint, minden szakmai eszmecserén, itt is jó volt találkozni kollégákkal, bepillantást nyerni más intézmények pedagógiai munkájába, információkat megosztani egymás között
  • Útmutatásuk gondolatébresztő volt. Pontos jogszabály és szakmai tanácsokkal láttak el bennünket.
  • Jó hangulatban telt el a 2 óra hossza, nem is vettük észre, hogy mennyi az idő. Jó volt látni a régen látott kedves ismerősöket.
  • A beszélgetésen minden felmerülő kérdésemre választ kaptam, amelyek alapján a későbbiekben tudatosan fogok készülni a mesterpedagógussá válásra. 
  • Az interaktív témafeldolgozás során egymás válaszaiból is ötleteket kaptunk, illetve elgondolkodva a feltett kérdéseken fejlődött önismeretünk, pozitívan változott a hozzáállásunk a Mesterpedagógus pályázat megírásával kapcsolatban.
  • Lendvainé Ani a Tőle megszokott professzionalizmussal, minden információt átadott, ami a két óra időtartamba belefért. Humoros hasonlatai nemcsak érthetővé tették mondanivalóját, hanem a jó hangulatot is megalapozták. A Mesterprogramra vonatkozó témajavaslataival megerősített, hiszen több olyan terület is volt, aminek kidolgozása korábban felvetődött bennem.
  • Köszönöm a lehetőséget, élmény volt a tudásmegosztás, mint mindig!
  • Elindították témaválasztásomat azok az ötletek, amik példaként elhangzottak a beszélgetés során. Még egyszer köszönöm a lehetőséget, és szeretnék részt venni a Portfólió műhelymunkában.

A Mód-Szer-Tár kapcsolódó ajánlása:

Hasznos információs technológiák az óvodapedagógus kezében – Online tanfolyam