Az intézmény értékelési rendszerének működtetésére alapozottan – a nevelési évre vonatkozóan – a pedagógus illetményét a besorolási illetményétől eltérően is megállapíthatja a munkáltató.
A MÓD-SZER-TÁR által kínált adaptálható dokumentum az alapelveken és egyéb tartalmakon túl az intézmény minden alkalmazottjára vonatkozóan tartalmazza a teljesítményértékelés intézményi mérésére szolgáló eszközöket, az elvárások sztenderdjeit.
Az Nkt. 65 § (1a) bekezdése értelmében az intézmény vezetőjének a pedagógus
- munkavégzésének színvonalát,
- munkateljesítményét kompetencia és teljesítményalapú értékelési rendszer alapján értékeli.
Az értékelés alapján a nevelési évre vonatkozóan a pedagógus illetményét a besorolási illetményétől eltérően is megállapíthatja a munkáltató, azzal, hogy a pedagógus illetménye nem lehet kevesebb, mint a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott vetítési alap
- középfokú végzettség esetén 119,6 százaléka,
- alapfokozat esetén 174,5 százaléka,
- mesterfokozat esetén 193,2 százaléka
alapulvételével megállapított illetményalappal számolt illetmény.
A szabályzat elkészítésének jogszabály által elvárt célja a pedagógus illetményemelés és az illetménypótlékok teljesítményalapú differenciálásának megállapításával kapcsolatos szakmailag megalapozott munkáltatói döntés elősegítése az intézményi és fenntartói elvárásoknak megfelelően.
A MÓD-SZER-TÁR által kínált adaptálható dokumentum az intézmény minden alkalmazottjára vonatkozóan tartalmazza a teljesítményértékelés intézményi mérésére szolgáló eszközöket, az elvárások sztenderdjeit.
A szabályzat felépítése megfelel a kompetencia alapú értékelési kritériumoknak.
Erénye, hogy kész módszerekkel, mérőeszközökkel segíti a nevelőtestületet az értékelési feladatok elvégzésében.
A pedagógusok kompetencia és teljesítmény alapú értékelési rendszere, valamint az egyéb közalkalmazotti munkakörökhöz kapcsolódó alkalmazottak teljesítményértékelésének egységes szabályzatával a szakmai elvárásokkal is koherens minőségügyi szemlélet érvényesítésére ösztönözzük a pedagógusokat és a munkájukat segítő alkalmazottakat. A szabályzat elfogadása vezetői hatáskör, azonban az Nkt. 83. § (2) c) bek. alapján a fenntartó határozza meg a köznevelési intézmény költségvetését, ebből kifolyólag a fenntartó egyetértése szükséges, miután a fenntartóra többletkötelezettség hárul.
Amit ígérünk: Az adaptálható Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat mintegy előszobája az ötévente esedékes pedagógus önértékelésnek, ugyanakkor – az intézmény által meghatározott ciklus szerint, pl. évente – önértékelésre alapozottan mérhetővé válik az intézmény valamennyi dolgozójának teljesítménye.
Ajánljuk azoknak az óvodavezetőknek és nevelőtestületeknek:
- akik naprakészek szeretnének lenni a differenciált bérezés feltételeit szabályozó dokumentum elkészítésével;
- akik működtetni kívánják teljesítményértékelési rendszerüket;
- akik a magas elvárásoknak megfelelően szeretnének megfelelni a vezetői és az intézményi önértékelés, valamint a vezetőt és az intézményt érintő külső szakmai/tanfelügyeleti ellenőrzés elvárásainak;
- akik az eredményekre, egyéni teljesítményekre alapozva kívánják a differenciált illetményemelést megvalósítani az intézményben;
- akik a nevelőmunka eredményéről az intézményben dolgozók egységes teljesítményében gondolkodnak.
A Word dokumentum ára, melyet elektronikusan küldünk meg: bruttó 10.500 Ft
Értékelési–Teljesítményértékelési szabályzat óvodák számára - Megrendelő lap (49,0 KiB, 0 hits)