Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell!

Online előadás

A nevelési év első dajka műhelyében a dajka kompetenciák tükrében bepillanthatunk a résztvevők hétköznapjaiba és intézményeik teljesítményértékelési gyakorlatába, melyhez hathatós szakmai támogatást is nyújtunk.

A műhely-foglalkozáson rendhagyó módon, a dajkák teljesítményértékelését is megsegítő tartalmak mentén kívánjuk megközelíteni a dajkakompetenciákat. Interaktív módszerekkel tárjuk és dolgozzuk fel a mindennapok során előforduló eseteket és lehetőségeket, megosztva egymás között a tapasztalatokat, a jól bevált gyakorlatokat, vagy éppen a nehézségeket.

A közös beszélgetés során olyan önértékelési módszer és technika megismerésére is nyílik lehetőség, melyek a mindennapi munka során egyrészt a gyermeki „tanulás” támogatását, a személyiségfejlesztést, másrészt az intézmény működési és teljesítményértékelési gyakorlatát is támogatják.

Amiről szó lesz – Kérdések, amelyekre válaszokat keresünk, találunk:

  • A gyermekek testi és lelki szükségletei.
  • Melyek a dajka sajátos feladatai a gyermekek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében?
  • Milyen jó intézményi gyakorlatai vannak a táplálkozásnak, a pihenésnek és alvásnak, a tisztálkodásnak, valamint a mozgásigény megfelelő kielégítésének?
  • Milyen nehézségekbe ütközik/ütközhet a gyermekek testi szükségleteinek kielégítése, és mit tehetünk?
  • Észrevesszük-e a lelki problémával küzdő gyermeket?
  • Mi a teendőnk a gyermekek különböző lelki szükségleteinek kielégítése során? 
  • Milyen intézményi hagyományai vannak a dajkakompetenciák fejlesztésének?
  • Kell-e, és milyen mélységben kell a dajkának ismernie a jogszabályokat, és az intézmény belső szabályzatait (PP, SZMSZ, Házirend stb.)?
  • Hogyan tudja megsegíteni a dajka a gyermekek környezettudatos magatartásra nevelését?
  • Melyek a dajka legfontosabb személyes tulajdonságai?
  • Mire terjed ki a titoktartás?
  • Milyen teendői vannak a dajkáknak a vagyonbiztonság, valamint a munkavédelmi szabályok betartása területeken?
  • Kötelező-e a dajkák teljesítményértékelése?
  • További kérdések és felvetések megvitatása, megválaszolása, szakmai élmények és jó gyakorlatok megosztása

A Dajka-műhely résztvevői az alábbi szakmai tartalmakat (mérőeszközöket) kapják meg elektronikus formában:

  1. Dajkakompetenciák – A dajka sajátos feladata a gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében
  2. Teljesítményértékelés – Dajka Értékelő lap

Mindkét eszközt előzetesen osztjuk meg a résztvevő dajkákkal, óvodapedagógusokkal és intézményvezetőkkel, hogy – mint a műhelyfoglalkozás során szükséges eszköz – rendelkezésre álljon a foglalkozás alatt.

Akiknek ajánljuk:

  • Minden óvodai dajkának, hogy egy-egy intézményben „egy nyelven beszéljenek” a legfontosabb szakmai kérdésekről.
  • Azoknak a dajkáknak, akik szeretnék bővíteni szakmai ismereteiket, vagy megerősítést várnak, vagy szívesen megosztják tapasztalataikat a szakmai műhely résztvevőivel.
  • Az intézményvezetőknek és óvodapedagógus kollégáknak egyrészt mert jelenlétük önmagában is megerősíti a dajkai munka pótolhatatlanságát, másrészt mert a pedagógiai munkát segítők teljesítményértékelésének kulcsszereplői, és nem utolsó sorban a feldolgozásra kerülő témákban tapasztalataik megosztásával a műhely résztvevőinek segítségére lehetnek. 

A műhelyt vezeti: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, köznevelési szakértő, tanfelügyelő /minősítő tréner

Választható időpontok: 

  • 2023.03.24., péntek 8:00-10:30 óráig, illetve
  • 2023.03.24., péntek 14:00-16:30 óráig

Helyszín: A földrajzi távolság nem számít, mert a résztvevők Gmail címük birtokában otthonukból és kényelmesen tudnak online kapcsolódni a Google Meet alkalmazással, melynek használata egyszerű és biztonságos.

Csak az e-mailben kapott linkre kell kattintani majd a Belépés, vagy a Csatlakozás gombot kiválasztani.

Az egy műhely-foglalkozáshoz csatlakozók létszáma max. 24 fő. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében tudjuk fogadni. Amennyiben a csoport létszáma megtelik új időpontban lesz lehetőség részt venni a rendezvényen.

(Más (pl. freemail) e-mail címmel is lehetséges a beszélgetéshez való csatlakozás, amennyiben a Google Meet alkalmazás telepítve van az eszközre.)

Részvételi díj: 4.500+áfa/, bruttó 5.715 Ft/csatlakozás, a második és minden további csatlakozási lehetőség az alapdíjon felül +1.000 Ft+áfa

Amennyiben nem tud részt venni a műhely-foglalkozáson, a szakmai anyagok megvásárolhatók 3.500 Ft+Áfa, bruttó 4.445 Ft áron. 

Részükre az alábbi tartalmakat küldjük meg elektronikus formában a műhelyfoglalkozást követően:

  1. Dajkakompetenciák – A dajka sajátos feladata a gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében
  2. Teljesítményértékelés – Dajka – Értékelő lap

ELŐZETES! Dajka- és Pedagógiai asszisztens-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának és a pedagógiai asszisztensnek a nyári óvodai életről feltétlenül tudnia kell!

Tervezett témák: 

  • A nyári óvodai élet előkészítése – Kompetenciák
  • “Hallod-e Rozika te…?” – Irány az OVI-MOZI!
  • Buborékfújás  mesterfokon

Választható időpontok: 

  • 2023.04.21., péntek 8:00-10:30 óráig, illetve
  • 2023.04.21., péntek 14:00-16:30 óráig

  Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban – Jelentkezési lap (72,5 KiB, 30 hits)