Gyakornokok mentorálási napja a MÓD-SZER-TÁR-ban – Amit a gyakornoknak feltétlenül tudnia kell!

Képzés

A gyakornok óvodapedagógusok vizsgára történő felkészítését sok elkötelezett pedagógus kolléga segíti, azonban egyrészt a pedagógus hiányból fakadó mentori kapacitáshiány, valamint egyéb okok miatt külső megsegítésre is szükség lehet ahhoz, hogy minél sikeresebb legyen a vizsgára történő felkészülés.

Tapasztalataink szerint a gyakornoki vizsgakövetelmények tekintetében – ideértve a pedagógiai portfóliót is – mind a jogszabályi háttér, mind pedig a gyakorlati megvalósítás és adminisztrálás tekintetében igen sok bizonytalanság tapasztalható a gyakornokok körében.

Kutatások is igazolják, hogy a gyakornoki időszak alatt a kezdő pedagógus vagy elköteleződik választott hivatása mellett, vagy elhagyja a pályát. Ezért is nagy a vezetők és a kollégák, valamint a szakmai szolgáltatók – köztük a MÓD-SZER-TÁR – felelőssége és szerepe a gyakornokok munkájának megfelelő támogatásában.

A szakmai nap részét képezi saját élményű munka is, melynek során a résztvevők támogatást kaphatnak a gyakornoki idő jogszerű és eredményes intézményi gyakorlatának megvalósításához és a minősítő vizsga sikeréhez.

Bízunk abban, hogy a MÓD-SZER-TÁR mentori segítsége pozitív hatással lehet a gyakornokok szakmai fejlődésére és a pályán maradására, szakszerű támogatásunk pedig a pedagógiai gyakorlat fejlődését, így a gyermekek eredményességét is pozitívan befolyásolhatja.

Szakmai napunkon…

…  segítséget nyújtunk a gyakornokokat érintő jogszabályok értelmezéséhez.

… hatékonyan támogatjuk a saját portfólió időben történő önálló elkészítését.

… válaszolunk a résztvevők által felvetett kérdésekre.

… biztosítani kívánjuk a még hiányzó információkat.

… tisztázzuk a félreértéseket és a tévhiteket.

… erősíteni szeretnénk a szakmai kapcsolatépítést → az egymástól tanulást.

Sok más mellett a résztvevők tájékoztatást kapnak arról, hogyan szabályozza a 326/2013. (VIII.30.) Kormányrendelet

  • a minősítő vizsga és a minősítési eljárás tartalmát
  • a minősítő vizsgán történő részvétel feltételeit
  • a gyakornok feladatait
  • a pedagógiai portfólió tartalmát
  • a pedagógiai portfólió védését
  • a minősítő bizottság összetételét
  • a mentori feladatokat

A tartalmi munka megsegítése során:

  • részletesen foglalkozunk a pedagógiai portfólió azon tartalmaival, amelyeket 2019.  június 30-ig javasolt elkészíteni (tervezési dokumentumok + reflexiók, hospitálási napló),
  • ötleteket adunk olyan kötelezően elkészítendő, de szabadon választható portfólió tartalmakhoz, melyeknek a mindennapi gyakorlat során is fontos szerepe lehet,
  • tudatosítjuk, miért javasolt a gyakornoki vizsga önértékeléssel történő megsegítése,
  • áttekintjük a gyakornokok munkáját is támogató Útmutatókat és Kézikönyveket.

Hogy kiket várunk?

  • Minden gyakornok óvodapedagógust függetlenül attól, hogy a pedagógiai portfólióját még ebben az évben, vagy csak 2020. november 25-ig kell feltöltenie
  • Minden gyakornok óvodapedagógust, akik időgazdálkodási nehézségekkel küzdenek
  • Minden gyakornok óvodapedagógust, akiknek a munkafeladatok mellett nyelvvizsgára is készülniük kell
  • Minden gyakornok óvodapedagógust aki izgul a kihívásokkal teli gyakornoki vizsga miatt, és szeretne megnyugtató válaszokat kapni a kérdéseire
  • Minden érdeklődő gyakornok óvodapedagógust
  • Minden érdeklődő mentor óvodapedagógust
  • Minden érdeklődő óvodavezetőt

Előadók: Kovácsné d’Elhougne Ilona, Ili óvodavezető, tanfelügyelő-minősítő szakértő és Lendvai Lászlóné, Ani tanfelügyelő-minősítő tréner, intézményfejlesztő

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő

Időpont: 2019. április 3. (szerda) 10:00 – 15:00 óráig

Helyszín: KMO Művelődési Ház, 1191 Budapest, Teleki u. 50.

Részvételi díj: bruttó 10.000 Ft/fő

  Gyakornokok mentorálási napja a MÓD-SZER-TÁR-ban – Jelentkezési lap (37,5 KiB)