Fejlettségállapot mérése az óvodában

Mérési eredmények dokumentálása egyéni, csoport és  intézményi szinten

A szakmai nap elsődleges célja a másság széles értelmezésének és a differenciálás szükségességének bizonyításával egyfajta szemléletformálás, másrészt pedig a gyermekek fejlettség állapotának mérésével kapcsolatos jogszabályi és szakmai elvárásoknak való megfelelés gyakorlat közeli megsegítése.

A minősítés, az önértékelés és a külső szakmai-tanfelügyeleti ellenőrzés kapcsán gyakran kerül az érdeklődés középpontjába a gyermekek fejlettség állapotának folyamatos nyomon követése, a fejlettségmérés módszerei, valamint a mérési eredmények dokumentálásának jogszabályi hátterei és gyakorlata. Számos esetben fordulnak elő „túlkapások” és félreértések, de előfordul az is, hogy a törvényi és szakmai tartalmak vagy elvárások ismeretének hiánya okoz problémát. Szakmai napunkon a gondolatmenet a családokkal történő aktív kapcsolat alapján halad a gyermek megismerésének lehetőségei, a nyomon követés és a dokumentálás lehetőségeinek bemutatása felé.

Szakmai napunk során az alábbi tartalmak kerülnek kibontásra:

  1. Ki a nem más?
  • a másság okai, összetevői
  • inklúzió, differenciálás, integráció, esélyteremtés
  • különleges bánásmódú gyerekek (HHH, SNI, tehetséges)
  • külső segítők
  • együtt a szülőkkel
  • a művészetek szerepe a differenciálásban
  • a Z és az Alfa generáció sajátosságai
  1. A megismerés
  • mérés és megismerés
  • a standard mérés és a nyomon követés közti különbség (pár példa)
  • a jó nyomon követés jellemzői (mikor, mit, mikor, hogyan)
  • a 4 fő kategória bemutatása
  • a táblázatok, példák bemutatása
  1. Jogszabályi és szakmai elvárások
  • törvényi háttér
  • a minősítés, önértékelés és tanfelügyeleti ellenőrzés során is érvényesülő szakmai elvárások
  • az OH– informatikai felületre feltöltendő tartalmak
  1. Minden mérés annyit ér, amennyit abból hasznosítani tudunk!
  • a „beszélő” fejlődési napló
  • a családi beszélgetések fő tartalmi elemei
  • a fejlettség állapot mérési eredményeire alapozott hatékony családbevonás gyakorlata

Akiket várunk: Óvodapedagógusok, pedagógiai-, gyógypedagógiai asszisztensek

Előadó: Dr. Bakonyi Anna pedagógiai szakértő, c. főiskolai docens és Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné intézményfejlesztő

Időpont: 2018. január 30. kedd, 10:00 – 15:00 óráig

Helyszín: TIT Stúdió Egyesület, 1113 Budapest, Zsombolyai u. 6.

Részvételi díj: 9.500 Ft/fő

  Fejlettségállapot mérése az óvodában - Jelentkezési lap (44,0 KiB)

Igény szerint szakmai napunk megtartására az ország nagyobb városaiban, régióiban és kistérségeiben, a főváros kerületeiben is lehetőség van kihelyezett formában.

A továbbképzés résztvevőivel elektronikusan megosztjuk az előadások összefoglalói prezentációit.

Amit ígérünk:

  • érzékenyítés és elmélyülés a témában
  • szemléleti változás és ismeretek a differenciálásról
  • motiváció a nyomon követés megfelelő alkalmazása alkalmazására vonatkozóan
  • jogszabályi és szakmai elvárások megismerése, felelevenítése
  • az OH- felületre (öt nevelési évre visszamenőleg) feltöltendő mérési eredményekkel kapcsolatos tartalmi és formai elvárások tisztázása
  • a családdal való hatékony együttműködés módszertani megsegítése
Facebooktwittergoogle_plusby feather